سرویس: اخبار شهرستان 22:55 - شنبه 01 تیر 1398

به بهانه حضور معاون وزیر کشور در جرقویه سفلی؛

رفع مهاجرت مردمی با افزایش زیرساخت ها و فراهم کردن خدمات مورد نیاز ساکنین روستا

مهمتربن راه جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها رفع نارسایی ها و مشکلات و افزایش زیرساخت ها و امکانات و فراهم کردن خدمات مورد نیاز ساکنین روستا و ایجاد اشتغال برای انها و یافتن بازار فروش برای محصولات و خدمات انهاست.

اصفهان شرق_ ولی الله عرب مختاری، روستا واژه اشنا و ملموس برای همگان است. اسم روستا که می اید نبود امکانات به ذهن می اید اما وقتی حرف از شهر می شود امکانات و خدمات به ذهن خطور می کند.

این درحالی است که روستا مادر شهر است و این موضوع از دو جنبه قابل توجیه است: یکی این که هر شهری روزگاری روستا بوده و به مرور زمان با افزایش جمعیت و توسعه محیطی به شهر تبدیل شده کما این که تا سه دهه پیش خیلی از شهرهای شرق اصفهان روستا بودند.

دلیل دیگر که شهر مادری به نام روستا دارد این است که بخشی از جمعیت شهری افرادی هستند که از روستاها برای پیدا کردن شغل و بهره مندی از امکانات رفاهی و خدمات شهری بار سفر بسته و از روستا راهی شهر شده اند.

ان چه در این خصوص قابل توجه و تامل می باشد این است که مشکلات روستا و شهر با هم ارتباط مستقیم دارد. به این معنا که هر چه مسایل و مشکلات در روستا بیشتر باشد میل به ماندن در روستا کمتر و شوق رفتن به شهر بیشتر می شود که افزایش جمعیت شهری با بالا بودن انتظارات و درخواست امکانات هزینه سنگینی را بر دولت تحمیل می کند.

این در حالی است که رفع مشکلات روستا بسیار کم هزینه تر از بر طرف کردن مشکلات شهری است. به زبان دیگر سرانه هزینه کسی که در شهر زندگی می کند برای دولت دست کم 5 برابر هزینه فردی است که در روستا زندگی می کند.

بنابر این چه بهتر است که مسوولان و دست اندرکاران و برنامه ریزان در مجلس و دولت توجه ویژه ای به روستاها داشته باشند تا با هزینه کمتر زمینه فعالیت و ادامه حیات در روستاها را فراهم نموده و مانع مهاجرت روستا نشینان به مناطق شهری و ایجاد مشکلات عدیده برای شهروندان و مدیران شهری شوند و دولت مجبور شود چندین برابر ان خرج کند تا جوابگوی خیل انتظارات مردم باشد.

پس مهمتربن راه جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها رفع نارسایی ها و مشکلات و افزایش زیرساخت ها و امکانات و فراهم کردن خدمات مورد نیاز ساکنین روستا و ایجاد اشتغال برای انها و یافتن بازار فروش برای محصولات و خدمات انهاست.

در همین راستا با پیگیری های دکتر کامران نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به شرق اصفهان دعوت و پس از بازدید میدانی جلسه بررسی مسائل و مشکلات دهیاریهای بخشهای شرق اصفهان در حضور نماینده مذکور و امام جمعه اژیه در جمع بخشداران و دهیاران شرق نصف جهان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.