سرویس: اخبار شهرستان 16:39 - جمعه 31 خرداد 1398

در شورای حمایت از سرمایه گذاری بخش جرقویه سفلی مطرح شد؛

نداشتن فرمانداری مستقل، مانع اصلی رونق تولید در جرقویه سفلی

اولین جلسه شورای حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید به ریاست حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی در مرکز این بخش برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، بخشدار جرقویه سفلی هدف از برگزاری جلسه حمایت از تولید را بررسی موانع رونق تولید و ارائه راهکار برای رفع موانع و هم اندیشی برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد و از همه دستگاه‌های مسئول خواست نهایت همکاری و مساعدت را با سرمایه‌گذارانی که به بخش می‌آیند داشته باشند تا امکان سرمایه‌گذاری. رونق تولید و ایجاد اشتغال در بخش فراهم شود.

حسن جعفری هرندی افزود: هرچند تحریم‌ها مسائل و مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است اما از طرف دیگر این تهدید به فرصت تبدیل شده و خیلی از واحدهای تولیدی که مدت ها تعطیل و نیمه تعطیل بودند فعالیت خود را به صورت جدی شروع کرده اند و کشورهای همسایه بازارهای خوبی برای محصولات ایرانی شده اند.

نماینده ارشد دولت در جرقویه سفلی خطاب به اعضای شورای سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید بخش گفت: الان قدرت در دست شماست هر چه می توانید به مردم خدمت کنید. آستین همت بالا زده و علاوه بر رفع و رجوع امور سرمایه گذاران در اداره خود در صورت لزوم در ادارات شهرستان و استان هم پیگیر رفع مشکلات انها شوید و فرهنگ برخورد مناسب با سرمایه‌گذار را بین مردم ترویج کنید.

وی با اشاره به آيه ۱۱ سوره رعد كه می‌فرمايد: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند، گفت : شرط اول ایجاد تغییر و رونق اقتصادی و برداشته شدن نقاب محرومیت از چهره بخش خواست و عمل مردم و مسوولان محلی است.

حسن جعفری هرندی به شهرداران و دهیاران توصیه کرد : کمر همت برای شناسایی و جذب سرمایه گذاران بسته و توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های گردشگری داشته باشید چرا که ورود هر گردشگر خارجی به گفته رئیس سازمان مزبور می‌تواند ۱۲۰۰ دلار به اقتصاد کشور تزریق نماید.

در ادامه جلسه سایر اعضا نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خود را بیان کردند که اهم مطالب مطروحه از این قرار است: هر چند در سطح بخش مدیران ادارات مختلف همکاری و همراهی لازم را با سرمایه گذاران دارند اما کاغذ بازی و بروکراسی اداری و بردن و اوردن های زیاد در ادارات شهرستان و استان باعث دلسردی و انصراف سرمایه گذاران می شود که علت این مشکل نبود فرمانداری در منطقه است. در صورتی که فرمانداری مستقل از مرکز استان داشتیم این مشکلات نبود و جذب سرمایه و ایجاد اشتغال و تولید خیلی راحت انجام می شد.

توجه ویژه به تولیدات . محصولات و جاذبه های زندگی عشایری با توجه به استقرار بیش از 90 درصد عشایر شهرستان اصفهان در جرقویه سفلی. تسریع در خدمات دهی و راه اندازی مجتمع بزرگ دامپروری . کشت های گلخانه ای . محصولات گرانبها و کم اب مثل زیره و زعفران و جذب سرمایه گذاران در صنایعی که نیاز ابی ندارند از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این نشست اقتصادی بود.

در این جلسه همچنین پیشنهاد گردید فعالیت در قالب مشارکتی و تعاونی در سطح بخش ترویج و زیرساخت های مورد نیاز در حوزه های مختلف از جمله در حوزه برق تکمیل و تامین تا در صورت جذب و حضور سرمایه گذاران جدید امکان خدمات دهی باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.