سرویس: اجتماعی 19:28 - چهارشنبه 29 خرداد 1398

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی:

خلف وعده فرانسوی‌ها این بار در طرح توسعه فرودگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: طرف فرانسوی طرح توسعه فرودگاه اصفهان منصرف شد، دیگر پیگیری نمی‌کنند و به دنبال استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار داخلی هستیم.

سیاوش امیرمکری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فاز نخست توسعه ترمینال خارجی در راستای پذیرایی بهتر از مهمانان در دستور کار است که با تکمیل آن ظرفیت به بیش از دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اظهار کرد: ظرفیت پارکینگ هواپیما با طرح توسعه‌ای که درحال اجراست، به بیش از دو برابر ظرفیت خواهد رسید و از 10 فروند به 23 به فروند افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه و ساخت ترمینال بین‌المللی جدید فرودگاه از پروژه‌های مهمی است که به دنبال تملک اراضی آن هستیم تا بتوانیم این پروژه را هم برای فرودگاه عملیاتی کنیم؛ پیش‌بینی ما بیش از 22 هزار متر ترمینال است که پس از تملک اراضی کار اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.

امیرمکری بیان کرد: ترجیح این است که از سرمایه و بخش خصوصی برای ایجاد ترمینال‌ها استفاده کنیم و حتی حاضر هستیم مشارکت کنیم که بخشی از سرمایه را هم بیاوریم؛ در نهایت نگاه ویژه‌ای در راستای توسعه فرودگاه اصفهان اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در مورد روند اقدامات صورت گرفته برای تملک اراضی، مطرح کرد: با ارتش به توافق نهایی رسیدیم و به دنبال تنظیم مبایعنامه هستیم تا پس از تملک اراضی و تحویل سند کار را آغاز کنیم.

وی در مورد طرح توسعه‌ با حضور شرکت فرانسوی نیز گفت: طرف فرانسوی این طرح منصرف شد، دیگر پیگیری نمی‌کنند و به دنبال استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار داخلی هستیم؛ همان‌طور که ترمینال سلام روز گذشته توسط بخش خصوصی آماده شده بود به افتتاح رسید و بر این باوریم چنین ظرفیتی در اصفهان هم وجود دارد.

امیرمکری عنوان کرد: فضای CIP برای نخستین بار در اصفهان با برنامه‌ریزی انجام شده با منابع شرکت فرودگاهی در فضای خوب به افتتاح رسید که امیدواریم بتوانیم سرویس خوبی به متقاضیان این بخش ارائه کنیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.