سرویس: دینی 11:27 - یکشنبه 26 خرداد 1398

عضو مجلس خبرگان رهبری:

تقویت پژوهش در بیانیه گام دوم مورد توجه جوانان قرار گیرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نخستین توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم درباره علم و پژوهش است که باید تقویت شود و مخاطب آن طلاب و دانشجویان هستند.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه شنبه در سلسه نشست‌های تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ابتدا 7 تفاوت میان زمان طاغوت و زمان حال را بیان کرده و این 7 نکته را از برکات انقلاب اسلامی دانسته و پس از آن با ذکر 7 توصیه وارد گام دوم می‌شوند.

وی افزود: نخستین توصیه مقام معظم رهبری درباره علم و پژوهش است که باید تقویت شود و مخاطب آن طلاب و دانشجویان هستند، دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و روی دیگر دانایی توانایی است، هر کس داناست قدرتمند هم هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروزه می‌گوییم علم دانشمندان هسته‌‌ای به ما قدرت داده و هر کشوری قدرت بیشتری دارد نشان دهنده دانشمندان بیشتر است، رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند روی دیگر دانایی توانایی است.

وی تصریح کرد: دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست ثروت، نفوذ و قدرت 200 ساله فراهم کند و با وجود تهی دستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب مانده از کاروان علم، اختیار سیاسی و اقتصاد آن‌ها را به دست گیرد.

مهدوی بیان کرد: از یک طرف علم غربی‌ها در 200 سال گذشته بیشتر بوده و این علم علی‌رغم وجود بنیان‌های فاسد اخلاقی سبب نفوذ در بسیاری از کشورها شده، به همین دلیل آشکارترین وسیله عزت علم است.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما به سوءاستفاده از دانش آن طور که غرب اقدام کرد توصیه نمی‌کنیم اما به نیاز کشور به جوشاندن چشمه دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم، استعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جهان بالاتر است و نزدیک 2 دهه رستاخیز علمی در کشور داشته‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: با سرعت غافلگیرانه یعنی 11 برابر شتاب رشد علم در جهان پیش رفته‌ایم و در رشته‌های نوپدید در رتبه‌های نخست قرار داریم و همه در زمان تحریم کشور از نظر علمی و مالی بوده است.

وی افزود: ما با وجود شنا در جهت مخالف جریان دشمن ساز به رکوردهای بزرگ دست پیدا کرده‌‌ایم و این نعمت بزرگی است که باید خدا را برای آن سپاس گفت، این راه طی شده با همه اهمیتی که دارد تنها یک آغاز بوده و باید به قله‌های دانش جهان دست پیدا کنیم.

مهدوی خاطرنشان کرد: ما از این مرحله بسیار عقب هستیم و از صفر شروع کردیم و عقب ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی و قاجار ضربه سختی به ما وارد کرد و ما را از این کاروان شتابان عقب نگاه داشته بود، ما اکنون حرکت را آغاز کرده و با شتاب پیش می‌رویم و این حرکت باید با شتاب بالا پیش روی کند تا عقب افتادگی جبران شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.