سرویس: اخبار شهرستان 12:25 - یکشنبه 26 خرداد 1398

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی:

«احیای زاینده‌رود» مطالبه مردم اصفهان از رئیس جمهور است

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به اصفهان فقط فرصتی برای مانور جاری شدن زاینده‌رود نباشد چراکه مطالبه اصلی ما احیای زاینده‌رود است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه در توزیع آب زاینده‌رود عدالت رعایت نمی‌شود اظهار داشت: بخش‌هایی از استان مانند شهرستان برخوار که از لحاظ فرو رفت آب و فرو نشست زمین در بدترین وضعیت در استان و حتی کشور قرار دارد، در رها شدن آب‌ دیده نمی‌شود.

وی افزود: جلسات هماهنگی بین استاندار و نمایندگان استان برای پیشبرد برنامه‌های استانی به‌عنوان یک ضرورت در دوران مسئولیت رضایی بیشتر شده و هماهنگی‌ها بهتر انجام می‌شود.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر جلسات با محوریت آب به عنوان مشکل اصلی اصفهان برگزار شده است، تصریح کرد: مباحث مهمی مطرح‌ شده از جمله مسئله بهشت‌آباد، آب غرب استان، آب‌هایی که از غرب استان به‌نوعی خارج می‌شود، آب‌هایی نیز در جنوب استان وجود دارد که به همین سرنوشت دچار می‌شود، اما از طرفی مشکلاتی نیز در مرکز استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آب شرب شبکه اصفهانِ بزرگ شامل 14 شهرستان می‌شود که یکی از مسائل اصلی استان است و باید راه‌کاری در این خصوص اندیشید، هر چند که میزان برداشت ما از زاینده‌رود به‌واسطه این پروژه (سامانه دوم) اضافه نمی‌شود اما اینکه آب شرب 5 میلیون جمعیت فقط از یک محل تأمین شود، یک عمل غیرعاقلانه است.

حاجی دلیگانی یادآور شد: طبیعی است که این مباحث باید دنبال شود اما همه آنچه باید انجام شود تا زمانی که عملیاتی نشده، ضرورتی ندارد که گفته شود؛ در همین حد می‌توان اذعان داشت که برنامه‌های خوبی وجود دارد که باید عملیاتی شود، از رئیس جمهور نیز باید استفاده حداکثری صورت گیرد، البته این سفر فقط فرصتی برای مانور آب‌دار شدن زاینده‌رود نباشد چرا که مطالبه اصلی ما احیای زاینده‌رود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.