اصفهان شرق

رئیس‌جمهور قبل از سفر به اصفهان تکلیف زاینده‌رود را مشخص کند

کدخبر: 183323
1398/03/23 در ساعت 23:53

19 خرداد نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار پیگیری و تذکر جدّی به وزارت نیرو نسبت به تغییر رویکرد خود برای احیاء زاینده‌رود و همچنین تشکیل یک واحد مستقل با زمان‌بندی مناسب برای بازبینی طرح پیشنهادشده، قبل از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان شدند.

نمایندگان با درخواست فوری رسیدگی به مسئله احیاء زاینده‌رود و آب اصفهان، تأکید کردند که منظور از تشکیل ستاد احیاء زاینده‌رود، ایجاد یک مدیریت قوی برای جبران ضعف‌های اجرایی در عملیاتی شدن مصوبات قانونی شورای عالی آب و شورای هماهنگی توزیع عادلانه آب زاینده‌رود است.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در این زمینه در گفت‌وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: آقای روحانی در ایام تبلیغات دو دوره ریاست جمهوری به مردم شریف و شهیدپرور اصفهان قول جاری شدن زاینده‌رود را دادند، امّا تاکنون این قول ایشان اجرایی نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: یکی از مواردی که پس از تشکیل مجمع نمایندگان در دوره دهم مجلس به دنبال آن بودیم، بحث آب و زاینده‌رود بود که تاکنون بیش از 25 جلسه از این مجمع به این موضوع اختصاص پیدا کرده است؛ جدای از این وعده‌های متعدد رئیس‌جمهور، نمایندگان اصفهان در یک حرکت دسته‌جمعی استعفاء دادند که در پی آن رئیس‌جمهور برای تشکیل ستاد احیاء زاینده‌رود دستور دارد.

وی افزود: از دولت برای تشکیل ستاد احیاء دریاچه ارومیه تشکر می‌کنیم و باید بدانیم که اهمیت زاینده‌رود و تالاب گاوخونی برای کشور از دریاچه ارومیه کمتر نیست؛ گاوخونی یک تالاب بین‌المللی و زاینده‌رود هم باعث طراوت و زیبایی اصفهان است.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی ادامه داد: اصفهان جنبه حیاتی برای کشور دارد، شاهد هستیم هر مقام ارشدی از کشورهای خارجی که به ایران سفر می‌کند پس از تهران به اصفهان می‌آید.

وی با توضیح اینکه در نشست‌هایی که با دولتی‌ها داشتیم نتیجه نگرفتیم و استعفاء دادیم، بیان کرد: پس از استعفاء نمایندگان، رئیس‌جمهور دستور داد تا ستاد احیاء زاینده‌رود در دستور کار دولت قرار بگیرد و تصویب بشود، امّا پس از چندین ماه که از این مصوبه دولت می‌گذرد هنوز کاری انجام‌نشده است و ستاد احیاء فقط بر روی کاغذ است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سال دوم دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی هم روبه اتمام است و جدای از نامه‌ها و دستورها، ایشان وعدهای زیادی به اصفهانی‌ها دادند؛ می‌خواهیم قبل از سفرشان به اصفهان تکلیف احیاء زاینده‌رود مشخص شود که در این زمینه نمایندگان اصفهان برای بار دیگر به رئیس‌جمهور پیرامون زاینده‌رود نامه نوشتند.

وی با بیان اینکه خواسته نمایندگان تشکیل ستاد احیاء به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور است، خاطرنشان کرد: باید ستادی مانند ستاد احیاء ارومیه که چندین وزیر در آن حضور داشتند برای زاینده‌رود هم تشکیل شود؛ حضور برخی از مدیران و زیر مجموعه شورای عالی که نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند و این روند برای این ستاد مناسبت نیست، باید از مدیرانی استفاده شود که خود می‌توانند تصمیم بگیرند.

ایجاد ستاد عملیاتی زاینده‌رود

حاجی دلیگانی هم در این رابطه در گفت‌وگو با صاحب نیوز اظهار کرد: نمایندگان اصفهان برای بحث مهم زاینده‌رود استعفاء دادند، امّا مسئولان قول دادند که ستاد احیای را ایجاد می‌کنیم.

عضو مجمع نمایندگان اصفهان گفت: تا کنون این ستاد تشکیل نشده و مهم‌ترین بحث ایجاد ستاد عملیاتی و فعال است؛ پیشنهاد ما برای عملیاتی بودن این ستاد این است که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور رئیس این ستاد و استاندار اصفهان هم دبیر این جلسه باشد.

وی افزود: می‌خواهیم که تشکیل این ستاد عملیاتی در سفر رئیس‌جمهور با اصفهان انجام شود.

انتهای پیام/