سرویس: اقتصادی 22:46 - چهارشنبه 22 خرداد 1398

کارشناس مسائل سیاسی؛

حذف دلار از معاملات جهانی یکی از دلایل به انزوا رفتن امریکاست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حذف دلار از معاملات جهانی یکی از دلایل به انزوا رفتن امریکاست.

علی‌محمد کریمیان در گفت‌وگویی با اشاره به منطق مقاومت اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند که ما نه جنگ می‌کنیم و نه مذاکره؛ جنگ نمی‌شود به دلیل اینکه امریکا در شرایطی نیست که بخواهد جنگی را آغاز کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر امریکا وارد جنگ شود در بحث خلیج‌فارس و منطقه نفت آن کل دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند یک جنگ گسترده ایجاد کند که دنبال پذیرای چنین وضعی نیست؛ امریکا در شرایط فعلی بدهکاری گسترده‌ای دارد که اگر بخواهد جنگی را آغاز کند هزینه بدهکاری‌اش بالا می‌رود.

وی افزود: حذف دلار از معاملات جهانی یکی از دلایل به انزوا رفتن امریکاست؛ حضور ناوهای امریکا در نزدیک خلیج‌فارس به نفع جمهوری اسلامی ایران است و اگر یکی از ناوهای با شلیک موشک‌های ایرانی نابود شود حیثیت آمریکا از بین می‌رود و یک شکست بزرگ برای آن هاست.

کریمیان با توضیح اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ تنها نیست، بیان کرد: اگر جنگی علیه جمهور اسلامی ایران صورت بگیرد، طبق پیش‌بینی کارشناسان دنیا شکست آمریکا و هم‌پیمانانش در این جنگ حتمی است.

وی ادامه داد: امریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان شکست‌خورده و که با این شکست‌ها نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی ایران موفق باشد.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: پس از چند ماه حرافی و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران حالا می‌خواهند با ما مذاکره کنند و از دیگران خواستند که وساطت کنند که از این شرایطی جنگی خارج شوند.

وی با بیان اینکه امریکا که پس از چند سال که مذاکره با ایران و پنج کشور دیگر زیر عهد خود زدند، تصریح کرد: امروز امریکا دچار یک بی‌اعتمادی در سطح جهان شده است که مذاکره هم به نفع ایران نیست؛ امریکایی ها هیچ احساس وظیفه و تعهدی ندارند.

کریمیان در پایان گفت: مذاکره به معنای امتیازی را به‌طرف مقابل دادن و از آن‌ها امتیازی گرفتن است، درحالی‌که آمریکایی‌ها به دنبال خواسته‌های خود از طریق فشار آوردن هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.