سرویس: اخبار شهرستان 22:32 - چهارشنبه 22 خرداد 1398

مسوولان به داد ذخایر انقلاب برسند؛

تحریم نفتی عشایر مولد جرقویه در سال رونق تولید/ هر چادر عشایری یک واحد تولیدی

تحریم نفتی عشایر مولد جرقویه در سال رونق تولید باعث ایجاد مشکل جدی و کاهش تهیه و عرضه محصولات ناب عشایری شده است.

اصفهان شرق_ولی الله عرب مختاری، تحریم نفتی عشایر مولد جرقویه در سال رونق تولید باعث ایجاد مشکل جدی و کاهش تهیه و عرضه محصولات ناب عشایری شده است.

هر چادر عشایری یک واحد تولیدی به شمار می رود که فارغ ار هیاهوی شهری و با کمترین امکانات در دل کوه و در و دشت و بیابان مشغول تولید محصولات متنوع ارگانیک برای هم میهنان خویش است.

جامعه عشایری از مسوولان انتظار مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پارک فضای سبز، سینما و تماشاخانه، فرهنگسرا، بزرگراه، هتل، زیر گذر و روگذر و هزاران امکانات و خدمات روبنایی و زیر بنایی دیگر را ندارد اما برای رونق تولید و فراهم کردن انچه جامعه غیر عشایری نیاز دارد محتاج یک حداقل هایی است؛ آن هم نه برای خود چرا که خودش مولد، زحمتکش و قناعت پیشه است و این نیازمندی ها برای این است که بتواند خدمات و تولیدات خود را به جامعه عرضه و نقش بی بدیلش را در حوزه استقلال اقتصادی کشور و ناکامی دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی ایفا نماید.

عشایر ایل عرب جرقویه که زیستگاه اصلی انها از فاصله 60 کیلومتری اصفهان شهر پرآوازه و مشهور به نصف جهان اغاز می شود محصولات متنوعی تولید می کنند که از لحاظ کیفیت کم نظیر و حتی بی نظیر است.

عشایر جرقویه علاوه بر تولید گوشت، پوست، پشم، مو و کرک و… تولیدات لبنی ارگانیک و بسیار گوارا و خوش طعمی تولید می کنند که از جمله می توان به شیر، کره و روغن حیوانی، ماست، پنیر، کشک، قارا و… اشاره کرد.

این قشر قانع و پرتلاش برای تولید محصولات لبنی خود نیاز مبرم به سوخت دارند.

زمانی که شیر به کره و روغن حیوانی باید تبدیل شود نیاز به سوخت دارد ولی مسئولی این مورد را درک نکرده و اقدامی اساسی برای این قشر زحمت کش نداشته است.

عشایر یا باید با قطع اشجار و بوته کنی اقدام به تهیه هیزم نموده و اتش روشن کنند که هم منابع طبیعی ممانعت می کند و هم این کار تیشه به ریشه خود زدن است یا باید از سوخت های فسیلی که بهترین ان نفت است استفاده نمایند که متاسفانه علیرغم پیگیری های صورت گرفته بویژه از طرف بخشدار جرقویه سفلی، مدیریت امور عشایر استان و مدیرعامل و هیات مدیره شرکت تعاونی عشایری جرقویه که 1500 خانوار عشایر عضو ان هستند شرکت نفت از تحویل نفت مورد نیاز به جامعه عشایری خود داری می نماید و میزان سوخت تحویلی به عشایر جرقویه طی یک سال کفاف سوخت مورد نیاز عشایر برای مدت 10 روز را هم نمی دهد و می توان گفت: در سال رونق تولید عشایر جرقویه در تحریم نفتی به سر می برند و تهیه و عرضه محصولات ناب عشایری با مشکل جدی و کاهش مواجه شده است.

لذا جا دارد همه کسانی که دلشان به حال عشایر که نه ولی به حال جامعه مصرف کننده تولیدات عشایری و همچنین رونق تولید و استقلال اقتصادی کشور و برون رفت از تحریم اقتصادی می سوزد به داد عشایر برسند و با رفع تحریم نفتی و تامین سوخت مورد نیاز انها قدمی در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی کشور در این بحبوحه جنگ اقتصادی بردارند.

امام خمینی (ره) فرمودند: عشایر ذخایر انقلابند.

انتظار می رود مسوولان به داد ذخایر انقلاب برسند.

حالا که دشمن نفت ما را تحریم کرده و سعی دارد صادرات نفت ما را به حداقل برساند بیایید این تهدید و تحریم را به فرصت و تولید تبدیل کنید و با توزیع نفت مورد نیاز بین عشایر نقش انها را در افزایش تولید و مبارزه با تحریم پر رنگ تر کنید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “تحریم نفتی عشایر مولد جرقویه در سال رونق تولید/ هر چادر عشایری یک واحد تولیدی”

  1. از عشایر گفت:

    راستی چرا دولت ابن قدر برای دادن نفت به عشایر سخت گیری می کنه. نمی خ ان که بخورن می خوان چرخ تولید را راه بندازن. دست عشایر را بگیرید سنگ جلو پاشون نندازبذ

  2. محسن گفت:

    با سلام و احترام تا کی اقشار محروم و مستضعف باید تحت فشار و محرومیت و محدودیت باشند اما برخی مسئولان و اقشار مرفح در ناز و نعمت زندگی کنند و دسترنج قشرهای ضعیف را بخورند./شهروند نصرآباد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.