سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 19:34 - شنبه 13 اردیبهشت 1393

فرزند پسری که نتیجه دعای امام هادی بود

حجت الاسلام طیبی با اشاره به فضایل امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) برای رشد اسلام گامهای بلندی برداشت و میبایست جهت حفظ اسلام دست به دعا برداریم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: بمناسبت شهادت امام دهم مراسم روضه خوانی و عزاداری در مسجد امام خمینی(ره) با حضور مردم خصوصا جوانان و نوجوانان برگزار شد.

حجت الاسلام طیبی در این مراسم با نگرش مردم به زندگی ائمه اطهار اظهار داشت: امام هادی(ع) برای رشد احکام اسلام، آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری گام های بلندی برداشت و در حالی که نگاهبانی فرهنگ اسلام را در مدینه برعهده داشت در امربه معروف و نهی از منکر پنهان و اشکار با خلیفه ستمگر وقت یعنی متوکل عباسی آسایشی نداشت به همین دلیل متوکل امام را از مدینه به عراق دعوت کرد تا از نزدیک امام را تحت نظر داشته باشد و سرانجام امام را مسموم و شهید کرد.

امام جماعت مسجد در ادامه به کرامات وآینده نگری امام اشاره و افزود:

یک اصفهانی وضع مالی ضعیفی داشت و فرزند پسری هم می طلبید، وی برای ملاقات با متوکل به پیش متوکل می رود وقتی به محل رسید مشاهده کرد که متوکل و یارانش در انتظار امام هادی ایستاده اند، وقتی امام هادی وارد شد مرد برای امام آرزوی دور شدن گزند متوکل بر امام را کرد و در پایان مجلس امام هادی روبه آن مرد کرد و گفت:

تو در حق من دعا کردی من هم در حق تو دعا می کنم و خدا به تو فرزند پسر و مالی فراوان می دهد، مرد با این برخورد امام شیعه شد.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد تا از دستورات قران و اسلام پیروی کنند و به انها عملکرده و از امامان معصوم کمک و استمداد بطلبند و برای اسلامی که با سختی و مشقت به دست ما رسیده است دعا کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.