سرویس: اخبار شهرستان 01:50 - سه شنبه 14 خرداد 1398

امروز؛

ستاد برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری مراسم ۱۴ خرداد و برگزاری نماز عید فطر در جرقویه برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان ادارات و ارگان های منطقه در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه ستاد هماهنگی ۱۴ خرداد امشب با حضور مسئولان در جرقویه علیا برگزار شد.

سرپرست بخشداری جرقویه علیا ضمن  خیر مقدم به حضار و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مهمانی خدا با اشاره به نقش رهبر کبیر انقلاب در هویت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی گفت: نقش امام خمینی(ره) در هویت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بی نظیر است و آشنایی نسل جوان امروزی، با عظمت این شخصیت بزرگ جهان اسلام ضروری است و مبلغین باید در مراسماتی که برگزار می شود شخصیت علمی و اخلاقی امام خمینی را بیان کنند.

صادقی در ادامه افزود: از تمامی ظرفیت های موجود درمنطقه برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن آیین های این ایام بهره گیری خواهد شد.

حسین صادقی در ادامه به نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی در برگزاری باشکوه مراسم سالگرد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با علم به اینکه مسند امروز آن‌ها به‌واسطه ایثار امام خمینی (ره) و شهدای گلگون‌کفن به‌دست‌آمده است، باهمت و اشتیاق در برپایی این مراسم همت گمارند و با فضا سازی مناسب از قبیل نصب پلاکارد و بنر در موضوعات سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب و یوم الله ۱۵ خرداد بستر مناسبی جهت شرکت باشکوه مردم در این مراسم را فراهم آورند و مراسمی در خور شان و منزلت آن پیر فرزانه برگزار کنیم.

فرماندهی بسیج حوزه 5 امام محمد باقر(ع) در ادامه افزود: برای آشنایی نسل جوان امروزی با سیره و روش امام خمینی(ره) با همکاری کانون های فرهنگی مسابقه ای در موضوع شخصیت اخلاقی و علمی و زندگینامه امام خمینی (ره) برگزار شود و به ۱۰ نفر از افراد به قید قرعه جوایزی اهدا گردد.

عابدی در ادامه به محل و زمان برگزاری بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود:

مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در روز دوشنبه سیزدهم خرداد در مسجد جامع شهر حسن آباد بعد از نماز جماعت ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

همچنین مقرر شد مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در روستاها با هماهنگی دهیاران و هیئت های مذهبی برگزار شود.

همچنین ستاد برگزاری نماز عید فطر در شهرداری شهر حسن آباد جهت برگزاری با شکوه نماز عید فطر تشکیل شد.

در این جلسه هماهنگی نماز عید سعید فطر حسن آباد برگزار شد

جلسه هماهنگی برگزاری عید سعید فطر با حضور مسئولین شهر با هدف اقامه نماز پرشکوه عید در شهرداری حسن اباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: جلسه هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر با حضور مسئولین مربوطه در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

ابتدا ریئس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضاز و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر با تاکید بر ضرورت بر پایی با شکوه نماز عید فطر اظهار داشت: تمهیدات لازم در حوزه های مختلف جهت بر پایی هر چه با شکوهتر برگزار شدن نماز عید فطر انجام شده است.

در ادامه صادقی شهردار شهر حسن آباد و دبیر ستاد برگزاری عید فطر افزود: هدف از جلسه ستاد را برنامه ریزی جهت هر چه بهتر و باشکوهتر برگزار شدن نماز عید خواند چراکه عید سعید فطر بزرگترین عید مسلمانان بوده و مسلمانان دستمزد این یکماه روزه داری را از خداوند می گیرند.

در ادامه هریک از حضار به نقطه نظراتی در مورد نحوه برگزاری مراسم اشاره کردند و تصمیمات ذیل گرفته شد:

نماز عید به امامت حجت السلام علی محمد منصوری اقامه شود و سخنران حجت السلام حاج شیخ حسین صادقی معرفی شد.

حرکت مردم از میدان نماز جهت اقامه نماز عید فطر راس ساعت 6/5 و شروع مراسم  در گلستان شهداساعت 7/5

– هماهنگی بسیج و کلانتری جهت سامان دادن به عبورو مرور وسائل نقلیه در محل برگزاری نماز

– نظافت و آماده سازی محل برگزاری و جایگاه توسط شهرداری انجام شود.

– آب پاشی طول مسیر حرکت مردم توسط شهرداری

– پذیرایی از نمازگزاران توسط شهرداری

لازم به ذکر است نماز عید سعید فطر در روستا های همجوار نیز طبق سنوات قبل در مساجد یا گلستان شهدای برگزار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.