سرویس: اخبار شهرستان 01:43 - سه شنبه 14 خرداد 1398

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع):

در تفکر امام خمینی(ره)، پیروزی یعنی عمل به تکلیف/ بصیرت نافذ و ایمان راسخ امام خامنه ای یادآور ایمان ناب خمینی کبیر است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) گفت: در تفکر امام، پیروزی یعنی عمل به تکلیف و می فرمود ما مکلف به انجام وظیفه ایم و نتیجه فرع آن است.

سرهنگ حسن عجمی در گفتگو با اصفهان شرق، با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل همزمان با سی امین سالگرد رحلت بزرگمرد تاریخ اظهار کرد: امام خمینی(ره) دین خدا را در روزگاری که جهان، بین دو قطب مارکسیسم و لیبرالیسم تقسیم شده بود و حکومت ها رنگی از خدا و معنویت نداشتند زنده کرد.

وی افزود: بزرگمردی که دوستان در جذبه شخصیتش به اوج آرامش رسیدند و دشمنان با همه ی بغضی که از او و مکتبش داشتند نتوانستند منکر کمالات و صفات والایش شوند.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) با بیان اینکه امام، شخصیتی جامع، فقیه و فیلسوف و عارفی نام آور بود، گفت: عرفان امام، عرفانی عزلت نشین و دنیاگریز نبود بلکه بر پایه شریعت بناشده بود و حضوری فعال در صحنه های سیاسی و اجتماعی داشت.

وی تصریح کرد: شخصیت امام خمینی چنان جامع و همه جانبه بود که تحسین متفکران را برانگیخته است؛ پروفسور میخاییل لمشف نویسنده روس می گوید: امام خمینی برخلاف رهبران سیاسی قرن حاضر که هر یک دارای استعدادی خاص در یکی از زمینه های اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، دینی یا حقوقی بودند توانایی سازماندهی امور در همه حوزه ها را داشت.»

سرهنگ عجمی با اشاره به اینکه امام، حکیمی دوراندیش بود که تصمیم های دقیق و تحلیل های درستش از وقایع، شگفتی دشمنانش را به همراه داشت؛ تاکید کرد: تصمیم های امام، برگرفته از ایمان و توکل و بصیرت نافذ او بود، به گونه ای که هنری کیسینجر نظریه پرداز و سیاستمدار آمریکایی دراین باره می گوید: « آیت الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه ریزی مواجه کرد. تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه ریزی را از سیاستمداران و نظریه پردازان سیاسی می گرفت، هیچکس نمی توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند. او با معیارهای دیگری غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا سخن می گفت و عمل می کرد. گویی از جایی دیگر الهام می گرفت.»

وی ادامه داد: حضرت امام که با قیامش روح معنویت را در جهان زنده کرد در زندگی شخصی ساده زیستی را مشی خود قرار داده بود؛ ساده زیستی همراه با توجه به آراستگی ظاهر و نظم و انظباط دقیق در کارها.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) با توجه به روحیه ساده زیستی برای امام عنوان کرد: چون امام اهل مبارزه بود و معتقد بود مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه اند.

وی خاطرنشان کرد: امام پرچمدار مبارزه با مستکبرین و سلطه گران بود و آمریکا را شیطان بزرگ می نامید و سازش با استکبار و کنار آمدن با دشمنان خدا را خیانت می دانست و می فرمود: « کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی دانیم ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند. اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند،اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم.»

سرهنگ عجمی با اشاره به روحیه استکبار ستیزی امام خمینی افزود: امام مبارزه با استکبار را مبارزه ای دائمی می دانست و معتقد بود تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.

وی بیان کرد: در تفکر امام، پیروزی یعنی عمل به تکلیف و می فرمود ما مکلف به انجام وظیفه ایم و نتیجه فرع آن است.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) تصریح کرد: امام هیچگاه از عمل به تکلیف خسته نشد و در سخت ترین شرایط به همگان امید می داد، بعد از حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه و در شرایطی که همه از مبارزه ناامید شده بودند این امام بود که با گفتن چند کلمه، نور امید را در دلها روشن کرد و فرمود:« این ها می روند و شما می مانید. ایستادگی کنید،این ها باطلند.»

وی در بیان دیگری از صحبت ها به روحیه شجاعت امام پرداخت و گفت: امام از هیچ چیز و هیچکس نمی ترسید قدرت های شرق و غرب راپوشالی و رو به افول می دانست؛ امام سمبل عزت مسلمین بود و روحیه اعتماد به نفس را در ملت ایران و امت اسلامی زنده کرد و آنان را از خمودگی و ذلتی که مستکبرین تحمیل کرده بودند نجات داد و نتیجه ی این عزت بخشی را امروز در رشد جهش گونه علمی و اقتدار نظامی ایران و هسته های مقاومت شاهدیم.

سرهنگ عجمی با اشاره به اینکه امروز اگر چه امام خمینی هم نشینی با عرش نشینان را بر ما فرش نشینان برگزیده است و از میان ما بار سفر بسته است اما خلف صالحش حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی، با همان صلابت و شجاعت و حکمت کشتی انقلاب را به سامان خواهد رساند، اظهار کرد: امروز کلام امید بخش رهبر انقلاب که در بیانیه گام دوم به جوانان توصیه فرمودند ترس و ناامیدی را از خود دور کنید ادامه ی همان کلام امیدبخش امام خمینی رحمت الله علیه است. بصیرت نافذ و ایمان راسخ امام خامنه ای یادآور ایمان ناب امام خمینی است که دوست و دشمن به آن گواهی می دهند. اخیرا عبدالله نفیسی که فردی ضد انقلاب وضد ایران و ضد شیعه است از عطاء الله مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات پرسیده بود رمز نفس بلند آیت الله خامنه ای در موضع گیری های استراتژیک منطقه ای و جهانی چیست؟ مهاجرانی در پاسخ گفته بود: افق دید روشن، تحلیل دقیق و ایمان ناب.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه تک تک ماست که عمل به وصیت نامه امام را نصب العین خود قرار دهیم تا به لطف الهی و در پرتو هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری، پرچم انقلاب را به دست حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برسانیم.

وی در پایان گفتگو مطلب را با کلامی از رهبر انقلاب درباره آخرین لحظات عمر بابرکت امام به پایان رساند و گفت: «رهبر انقلاب می فرماید: در آن لحظه ای که امام ناراحتی قلبی پیدا کرده بودند ما به شدت نگران بودیم. وقتی که من رسیدم ایشان انتظار و آمادگی برای بروز احتمالی حادثه را داشتند بنابراین مهمترین حرفی که در ذهن ایشان بود قاعدتا می باید در آن لحظه حساس به ما می گفتند. ایشان گفتند قوی باشید، احساس ضعف نکنید، به خدا متکی باشید، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشید، اگر با هم بودید هیچکس نمی تواند به شما آسیبی برساند. به نظر من وصیت سی صفحه ای امام می تواند در همین چند جمله خلاصه شود. »

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.