سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 13:03 - پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393

برگزاری مراسم جشن میلاد فرخنده امام محمد باقر(ع) در شهر حسن آباد

بمناسبت میلاد فرخنده امام باقر(ع) مراسمی جشنی از طرف هیات امنای مسجد جامع و موسسه ی قرآنی قائم آل محمد در مسجد جامع شهر حسن آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا: این مراسم در شب میلاد امام محمد باقر (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء و قرائت حدیث کساء آغاز شد و رابط سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) و تبریک روز کارگر به کارگران زحمتکش به ایراد سخن پرداخت.

حجت السلام شیخ علی منصوری در باره زندگانی امام باقر(ع)اشاره کرد و گفت:

امام باقر (ع) امام پنجم ما شیعیان بعد از در گذشت پدر امام زین العابدین(ع) در سال 95 هجری به امامت رسید و تا سال 114 هجری به مدت 19 سال و چند ماه امامت او ادامه داشت .

رابط سازمان تبلیغات اسلامی در شهر حسن آباد در ادامه افزود:

لقب امام باقر (ع) باقرالعلوم بوده بدین جهت که وی دریای دانش و اسرار علوم را اشکار ساخت در زمان امامت این امام مصادف بوده با روی کار آمدن عباسیان و انقراض امویان و پیدا شدن مشاجرات سیاسی و ظهور سرداران و مدعیان و طرفدار حکومت و قضاوت و متکلمانی دلخواه که به مقامات رسمی رسیده بودند و بر طبق مصالح مراکز قدرت و خلافت کمات قرانی و مسائل مربوط به امامت و ولایت را به نفع خود تفسیر و شرح می دادند به همین دلیل کار امام باقر (ع) و یارانش بسیار دشوار بود و این امام همام برای غلبه بر این موضوع اقدام به تربیت شاگردانی جهت نشر دستورات اصیل اسلامی و معارف دینی اقدام کرد و به دنبال ان دانشگاه تشیع و علوم اسلامی را پایریزی کرد .

وی در ادامه به ویژگیهای امام اشاره داشت و گفت:

سیرت و صورتش همیشه ستوده و و پیوسته لبلس نو می پوشید و در کمال وقار و شکوه حرکت می کرد گشاده رو با اصحاب و مردم برخورد می کرد با اصحاب خود مصاحفه می کرد و انها را به مصاحفه تشویق می کرد .

منصوری به اهمیت علم از دیدگاه امام باقر (ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد:

امام باقر (ع) در طول امامت خود به نشر فرهنگ اسلامی، تعلیم شاکردان، رهبری اصحاب و مردم و اجرا کردن سنتهای جد بزرگوارش در میان مردم، متوجه کردن دستگاه غاصب حکمت به خط صحیح رهبری و راهنمایی کردن مردم در شناخت رهبر واقعی و امام معصوم زحمات زیادی کشید.

از نظر امام باقر (ع) با علم می توان عمل را اصلاح کرد و چون عمل اصلاح شود اگاهی و ایمان افزونتر و قوی تر خواهد شد و ایمان قوی تر و به نوبه خود علم انسان را عمیق تر می کند و با عمیق شدن علم باعث تهذیب عمل می شود و بنابرین علم و ایمان و عمل به یکدیگر وابسته اند و به جوانان توصیه کرد که در را تحصیل علم و عمل صالح تلاش و کوشش کنند .

در پایان از حضار پذیرایی شد و مداحان اهل بیت به مولودی خوانی پرداختند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.