سرویس: تولیدی » خبر پوششی 13:01 - شنبه 13 اردیبهشت 1393

ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بخش بن رود

14 مسجد بخش بن رود به میزبانی معتکفین خواهند رفت

امام جمعه شهر ورزنه گفت: بیش از 14مسجد در بخش بن رود و شهر ورزنه در راستای ارتقاء معنویت جوانان آماده پذیرایی از میهمانان اعتکاف می باشند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: جلسه ستاد برگزاری اعتکاف بخش بن رود با حضور حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه ورزنه، حجت الاسلام هاشمی مسئول اداره تبلیغات اسلامی و مسئولان مربوطه در دفتر امام جمعه برگزارشد.

مسئول اداره تبلیغات بخش بن رود در این جلسه با اشاره به اهمیت این امر معنوی اظهار داشت: در باب اهمیت اعتکاف همین بس که خداوند پیامبران را مامور می کند که در راستای طواف کنندگان و معتکفین خانه ی خدا را تمیز کنند.

حجت الاسلام هاشمی

وی پس از آن پیرامون مراقبتهای اعتکاف در راستای ورود به این مراسم سخنانی ارائه کرد و افزود: فرد معتکف باید قبل از اعتکاف نکاتی را رعایت کند تا بتواند ورود به مراسم معنوی اعتکاف را پیدا کند و از آن جمله می توان به رعایت اخلاص در عمل، برنامه ریزی و نظم، سکوت که مقدمه تفکر است، محاسبه نفس، رعایت آداب معاشرت در اعتکاف، دائم الوضو بودن، حضور قلب و خودداری از غفلت، رعایت بهداشت مسجد، رعایت حق الناس، پرهیز از صحبت های دنیوی، پرهیز از جدال و بحث های بی فایده و همچنین مراقبتهایی پس از اعتکاف از جمله حفظ انس خود با مسجد آشنا شده باشد.

Vater-Mark55557777

حجت السلام صادق زاده امام جمعه ورزنه در خصوص برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت:امسال بیش از 14مسجد در بخش بن رود و شهر ورزنه مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود که بیش از 800نفر از خواهران و برادران در این سه روز مراسم اعتکاف شرکت می کنند.

وی در ادامه به برنامه های پیش روی مراسم اشاره و عنوان داشت:از جمله برنامه هایی که تدابیر شده است برگزاری اجرای محفل های قرآنی،سخنرانی روحانیت معزز،برگزاری مسابقه ای تحت عنوان دل نوشته های معتکفین در سراسر بخش ا نجام می شودو گردهمایی راانشاالله دراولین فرصت بعد از مراسم اعتکاف برگزار می کنیم.

امام جمعه به اشاره به اهداف این امر معنوی و ارتقاء معنویت در جوانان تصریح نمود: هدف از برگزاری مراسم اعتکاف ارتقاع معنویت و مباحث دینی جوانان و نوجوانان عزیز شهر و بخش بن رود می باشدو یادآور می شوم که به فضل الهی امسال دفتر امام جمعه ورزنه و بخش بن رود تقبل 10 درصد ازعزیزانی که آسیب دیده شدند و نمی توانند هزینه های اعتکاف را به پردازند پرداخت می کند و مبلغ 5میلیون ریال را انشاالله در خصوص مباحث فرهنگی و اقلام و مواردی را در این خصوص که جمعا بیش از 25میلیون ریال می باشد جهت مراسم معنوی اعتکاف به این امر اختصاص می دهد.

لازم  به ذکر است حجت الاسلام کریمی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات، حجت الاسلام شریفی امام جمعه موقت ورزنه، حجت السلام حسینی، حجت السلام قاسمی اساتید حوزه و رابطین مساجد شهر ورزنه و بخش بن رود در این جلسه حضور داشتند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.