سرویس: سیاسی 19:27 - سه شنبه 07 خرداد 1398

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛

مردم متوجه شده‌اند که دولت نمی‌خواهد به اقتصاد کشور کمک کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت می‌گوید که در دولت دست‌هایی وجود دارد که عمداً مردم را اذیت می‌کنند.

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگویی با بیان اینکه رئیس‌جمهور درخواست ایجاد وزارتخانه‌ای با عنوان وزارت بازرگانی داشتند که این درخواست در مجلس تأیید نشد، اظهار کرد: دلیل مجلس برای ایجاد نشدن وزارت بازرگانی، بزرگ نشدن دولت بود؛ اما علی‌رغم مخالفت مجلس آقای روحانی معاونت بازرگانی را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت بازرگانی را رئیس‌جمهور به این دلیل ایجاد کردند که بتواند کنترل قیمت و وظایف وزارت بازرگانی را انجام دهند که این کار خلاف است و معاون رئیس‌جمهور نمی‌تواند جایگزین وزیر باشد.

وی افزود: وزیر قابل استیضاح و سؤال است اما معاون رئیس‌جمهور را نمی‌توان استیضاح کرد؛ باید از خود رئیس‌جمهوری استیضاح و سؤال کرد که استیضاح از رئیس‌جمهور فرآیند پیچیده‌تری نسبت به وزیر دارد.

ابطحی با بیان اینکه ایجاد معاونت بازرگانی توسط آقای روحانی یک دهن‌کجی به نمایندگان مجلس بود، تصریح کرد: با ایجاد این معاونت، تفویض اختیار وزیر فعلی صمت انجام شده است؛ این کار همان ایرادی است که به رئیس‌جمهور قبلی گرفته می‌شد که چرا وزیر خارجه را دور زده است.

وی اضافه کرد: همان ایرادی که به احمدی‌نژاد گرفتند امروز خود این کار را انجام می‌دهند؛ ایجاد این معاونت نتیجه‌ای نخواهد داشت و رئیس‌جمهور اختیارات کافی دارد و احتیاجی به معاون بازرگانی نیست.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس بیان کرد: مردم ما به‌اندازه کافی از حرکات دولت متوجه شده‌اند که دولت نه‌تنها نمی‌خواهند به اقتصاد کشور کمک کند، بلکه می‌خواهند کاری کنند که مردم تحت‌فشار قرار بگیرند.

وی ادامه داد: زمانی که رئیس‌جمهور می‌گوید که من می‌دانم که مردم گله‌ای از دولت ندارند و خلاف نظرسنجی‌های صداوسیما، دانشگاه‌ها و وزارت اطلاعات و برخی از نهادهای غیردولتی کرده‌اند سخن می‌گوید و یا اینکه وزیر نفت می‌گوید تا جایی که مردم تحمل داشته باشند قیمت بنزین را افزایش می‌دهیم، بی احترامی به مردم است.

ابطحی در پایان تأکید کرد: خوب است یادآوری کنم که آقای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت می‌گوید که در دولت دست‌هایی وجود دارد که عمداً مردم را اذیت می‌کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.