سرویس: اخبار شهرستان 19:06 - سه شنبه 07 خرداد 1398

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار؛

سوءمدیریت در انتقال آب سدها موجب خشکی گاوخونی شد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان بهره‌برداری و انتقال آب از محل سدها به درستی عمل نشده است تا امروزه بتوانیم آب سدها را به تالاب گاوخونی اصفهان انتقال دهیم.

علی بختیار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دلیل خسارات فراوان سیل در سال جاری ارتفاع و طول سد دز به شش متر افزایش می‌یابد، اظهار کرد: با انجام مطالعات سد بختیاری این سد در حوزه کارون احداث می‌شود و همچنین وزارت نیرو احداث سد در حوزه بهشت‌آباد و سامانه سوم را در دستور کار خود دارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مناقشه آب به صورت منطقه‌ای خلل در تصمیم‌گیری‌ کلان کشور ایجاد می‌کند زیرا یکی از دلایل نبود مدیریت در حوزه بحران سیل در سال جاری که منجر به خسارات فراوان شد ناشی از تصمیم گیری محلی یا رقابت‌های بین استانها در حوزه آب است.

وی با بیان اینکه  شرکت برق منطقه‌ای در کشور در مدیریت برق موفق عمل می‌کنند، گفت: در گذشته مدیریت آب منطقه‌ای قم و حوضه آبریز گلپایگان در اختیار تهران بوده است.

بختیار با اشاره به اینکه در یک دهه قبل مدیریت آب به صورت حوضه‌ای انجام می‌شد که در یک تصمیم‌گیری اشتباه مدیریت حوزه آب به استانی تبدیل و سپس در تمام استان‌ها شرکت‌ آب منطقه‌ای تأسیس شد که این موضوع ساختار دولت را بزرگ و مشکلات دوچندان شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ساخت سدهای بزرگ در حوزه کارون گفت: اگر در گذشته سدهای بزرگ در حوزه کارون احداث نمی‌شد امسال شاهد صدبرابری خسارات ناشی از سیل بودیم.

وی افزود: در زمان بهره‌برداری و انتقال آب از محل سدهای بزرگ کشور به درستی عمل نشده است تا امروزه بتوانیم آب سدها را به تالاب گاوخونی اصفهان انتقال دهیم و شاهد احیای این تالاب مثل تالاب شور گلپایگان و یا سایر تالاب‌های کشور باشیم.

بختیار در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مبنی بر اینکه نباید استان‌ها را مقابل یکدیگر قرار دهند، گفت: برای توسعه متوازن با نمایندگان استان همگام و همراه هستم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.