سرویس: اجتماعی » علمی 14:10 - جمعه 12 اردیبهشت 1393

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه

مسئولین توجه ویژه ای به معلمین داشته باشند

رییس آموزش و پرورش بخش کوهپایه گفت: هدف و ماموریت آموزش و پروش تربیت دانش آموزان در راستای اهداف نظام و نیاز آینده میهن اسلامی است بنابراین مسئولین و نهادهایی که در برنامه ریزی های خرد و کلان نظام دخیل هستند، بیش از پیش به مسائل و نیازهای این قشر زحمت کش توجه نمایند.

حسین جباری رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به برنامه های هفته معلم اظهار داشت: به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم با توجه به مهم خواند این هفته از سوی مسئولین با اجرای برنامه های اجرایی این اداره، 9 برنامه ویژه را به شرح ذیل اعلام کرد:

– برگزاری همایش بزرگ فرهنگیان با حضور یکی از شخصیت های استانی و تجلیل از معلمان نمونه ی منطقه ای و استانی

– دیدار فرهنگیان با ائمه محترم جمعه شهرهای کوهپایه، تودشک ، سجزی

– حضور و سخنرانی ریاست اداره در نماز جمعه شهرسجزی

– اجرای زنگ سپاس معلم در روز شنبه 13/2/93 در تمام مدارس منطقه و برگزاری مراسم استقبال از معلمان و فرهنگیان توسط تشکلهای دانش آموزی

– عطر افشانی و غبارروبی قبور شهدای فرهنگی و فرهنگیان فقید در روز پنجشنبه 18/3/93

– دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان و عیادت از فرهنگیان بیمار در بستر

– برگزاری مسابقه بزرگ پیامکی از کتاب شریف صحیفه رضویه

– برگزاری نمایشگاه کتاب آثار شهید مرتضی مطهری در مدارس

– همچنین برگزاری مراسم تجلیل از فرهنگیان در سه شهر و مدارس

وی با اشاره به نقش مهارت و توان علنی معلیمن در عرصه ی تدریس گفت: به گفته ی آقای پاستور « شانس در خدمت ذهن آماده است». قاعدتا کسی که دانش بیشتری داشته باشد و از تجربه و مهارت بالاتری برخوردار باشد دارای ذهن آماده تر جهت بیان مطلب، ارائه فرضیه و پیدا کردن راه حل برای مسائل و توضیح مفاهیم به روش ساده و قابل فهم میباشد، چنین معلمی با بهره مندی از توان و مهارت بکارگیری تکنولوژی و فناوری روز، قادر است مفاهیم علمی را ساده تر و سریعتر به فراگیران انتقال دهد.

جباری درادامه با مقایسه آموزش از دیروز تا امروز به انتقال دانش معلم در زمینه های مختلف اشاره و تصریح نمود:  اگر بپذیریم که آموزش عبارتست از «هرگونه تغییر در دانش، بینش، روش و مهارت یک فرد ». بنابراین آموزشی موثرتر و مناسب تر است که تغییر بیشتری در فراگیر ایجاد کند و آثار آن تغییر، برای آن فراگیر و دیگران ملموس تر و محسوس تر و قابل مشاهده باشد. در گذشته آموزش صرفا در انتقال حجمی از محفوظات از معلم به دانش آموز خلاصه میشد و فرایند آموزش به محصول ( نمره) و برونداد ( مدرک) ختم میشد در حالیکه امروزه بیشتر پیامد ( تاثیر اجتماعی ) آموزش مدنظر است.

وی استفاده مطلوب از فضای سایبری برای دانش آموزان را در حد توان با اعتبارات محدود نسبتا مطلوب نموده و افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات تلاش شده است با استفاده از مشارکت های مردمی اکثر مدارس را به سایت رایانه و دیتاشو و بعضا امکانات تابلوهوشمند تجهیز نموده و با برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی و توجیهی برای دانش آموزان و معلمان امکان استفاده هدفمند آموزشی از فضای سایبری را برای آنها فراهم نماییم و با توجه به اینکه این فضا بدون آسیب نخواهد بود در این رابطه با استفاده از کارشناسان جلسات آموزشی سواد رسانه ای را برای دانش آموزان و اولیا آنها برگزار کرده ایم.

رییس آموزش و پرورش بخش کوهپایه  تربیت فرزند را از دغدغه ی اصلی تمام انسانها عنوان کرد و مسئولین را به توجه به این امر فراخواند و گفت: هدف و ماموریت آموزش و پروش نیز تربیت دانش آموزان در راستای اهداف نظام و نیاز آینده میهن اسلامی است بنابراین بیشترین بار تعلیم و تربیت بر دوش این نهاد فراگیر میباشد و اهمیت نقش سازنده و تعیین کننده آموزش و پرورش نباید بر کسی پوشیده بماند. لذا بر مسئولین و نهادهایی که در برنامه ریزی های خرد و کلان نظام دخیل هستند و دستگاههای مجری می باشد که با درک این واقعیت انکار ناپذیر و نقش کلیدی و تاثیرگذار معلمان و فرهنگیان، بیش از پیش به مسائل و نیازهای این قشر زحمت کش توجه نمایند و بویژه در جذب و گزینش، آموزش ، نظارت و ارزشیابی عملکرد نیروی انسانی دقت و مراقبت و همچنین در تامین منابع مالی و اعتباری لازم و کافی و تجهیز مدارس مساعدت نمایند.

حسین جباری در پایان برنامه های این هفته را در راستای شعار هفته خواند و تصریح نمود: تقریبا تمام آنچه که به عنوان برنامه های گرامیداشت مقام معلم مطرح و در این هفته برگزار می گردد ، در راستای شعارهای این هفته میباشد به عنوان مثال در رابطه با شعار « معلم نماد ایثار و شهادت» برنامه ی غبار روبی گلزار شهدای فرهنگی و مزار فرهنگیان فقید و همچنین دیدار با خانواده های معزز آنها اجرا میگردد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مسئولین توجه ویژه ای به معلمین داشته باشند”

  1. فرهنگی از تودشک گفت:

    ایشون تشریف بردند و یک رئیس توانمند به نام اقای صدری تشریف اوردند. جا داره با ایشون هم یک مصاحبه داشته باشید و نظرات ایشون را هم منعکس کنید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.