سرویس: غیر تولیدی 02:03 - چهارشنبه 01 خرداد 1398

نماینده اصفهان در مجلس:

وجود تحصیل‌کرده‌های بیکار در خانواده‌ها را تحمل نمی‌کنیم/ رشد صنایع دستی در روستاهای شرق اصفهان

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحمل نمی‌کنیم در یک خانواده چند تحصیل کننده بیکار باشد امروز بسیاری از مراجعه‌کنندگان ما تقاضای اشتغال دارند که برطرف کردن آن عزم ملی می‌طلبد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت فوق‌العاده‌ای در جوانان ما برای کار و تلاش وجود دارد، ما در روز کارگر شاهد صحبت‌های جوانانی بودیم که نشان داد این قشر از ابتکارات بالایی برخوردار هستند. به عنوان نمونه جوانان بسیاری هستند که با وام مختصر اما با اندیشه بلند و نخبگی کمک بزرگی به کشور و استان می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا باید به فعالیت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد، بالغ بر 400 شرکت دانش‌بنیان در استان اصفهان داریم که کارهای فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات مجلس در زمینه رونق تولید گفت: مجلس برای دولت ریل‌گذاری می‌کند که در این راستا تاکنون قانون رفع موانع رشد تولید ملی و رقابتی را در اختیار دولت گذاشتیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، تصریح کرد: سرمایه‌گذار نباید مانند توپ فوتبال بین ادارات پاسکاری شود شاهدیم بر همین اساس اشتغالات 100 تا 500 نفره از بین رفته است.

سالک گفت: قانون تسهیل در اختیار استانداران است که به خوبی انجام می‌شود که در همین راستا 100 پروژه در استان اصفهان در دستور کار داشتیم. قانون دیگر نیز مربوط به کسب و کار حلال است که ریل‌گذاری شده است.

وی با اشاره به آماری بیکاری در استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان ظرفیت‌های خوبی دارد اما بیکاری در این استان 2.5 درصد بیشتر از میانگین کشور است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاهدیم برخی واحدهای صنعتی تعدیل نیرو داشته‌اند، ما نمی‌توانیم تحمل کنیم در یک خانواده چند تحصیل کننده بیکار باشد، امروز بسیاری از مراجعه کنندگان ما تقاضای اشتغال دارند که حل آن عزم ملی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه موانع بر سر راه رونق تولید باید برطرف شود اظهار داشت: بنده به دنبال تهیه لیستی از کلیه واحدهای صنعتی فعال و جوان هستم که نشان دهیم با چه شرایطی به میدان آمده و در حال انجام کارند. این مسئله آموزشی برای جوانان است هر چند که موانع را باید برطرف کرد.

سالک با بیان اینکه ما باید مطالبه‌گری را از مدیران بالا ببریم، گفت: اعلام کردیم به مدیران که اگر خلا قانونی در زمینه تولید و اشتغال دارند اعلام کنند.

وی با بیان اینکه اشتغال صنایع روستایی قابل اهمیت است، افزود: در برخی روستاهای شرق اصفهان صنایع دستی با سرمایه‌گذاری‌هایی در حال رشد است که باید حمایت کرد تا سرعت کار بالاتر برود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.