اصفهان شرق

طُفیلی های دیروز؛ دسته گل های امروز!

کدخبر: 182527
1398/02/28 در ساعت 14:54

اصفهان شرق_ جمشید حسینی جزه/ بدون شک  میان انسان‌ها در برقراری ارتباط، ارتباط چشمی جایگاه ویژه ای دارد که بر این اساس سینما و تلویزیون در میان عموم جامعه نقش خاصی در اثرگذاری دارد که طبیعتاً بازیگران و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند با دیده شدن مستمر شهرتی در میان مخاطبان پیدا می‌کنند.

برخی بازیگرانی که به دور از تحصیلات آکادمیک پای به این عرصه نهادند و رابطه‌ها پلی برای ورودشان به عرصه‌ای است که از شناخت آن، بیشتر  یک چهره عروسکی و جسمیِ برند پوش برایشان تعریف می‌شود، در این راه به ناکجا آباد سوق پیدا می کنند. وقتی علم و تجربه دو فاکتور تخصصی در یک رفتار حرفه‌ای جای خودش را به رابطه‌ها و پارتی‌بازی‌ها و سوگلی‌های سفارش شده دادند، شهرت برای این افراد به یک معضل تبدیل می‌شود.

معضلی که وقتی با برخورد درست مردم در مورد آن‌ها مواجه نمی‌شود تبعات آن در موقعیت‌های مختلف جامعه سر باز می‌کند؛ در رفتار این‌گونه از بازیگرها و هنرپیشه‌ها  بویی از حرفه‌ای بودن به مشام نمی رسد. در روزهایی که مشکل بسیاری از مخاطبان همین فیلم‌ها نان شب است، آن‌ها در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی شامپو سگ و گربه‌شان از  برندهای معروف را به نمایش می گذارند و در ماشین‌های لاکچری خود هنجارهای اجتماعی جامعه را در هم می‌شکنند و بدون آن‌که حتّی از رفتار حرفه‌ای در شغل خود هم آگاه باشند، در مورد مسائل جامعه کارشناس می‌شوند.

این بازیگران که طُفیلی سفارش شده سینما و تلویزیون هستند؛ وقتی احساس می‌کنند چراغ حضورشان کمرنگ می شود به هر شکلی که شده خود را مطرح می کنند و از آن جایی که دیگر به دلیل یک رفتار غیر حرفه ای طومار خود را پیچیده و دیگر در فیلم ها و نزد مخاطبان جایی ندارند در خلاف مسیر حرکت جامعه شنا می‌کنند تا رسانه‌های معاند آن‌ها را ببینند و بر طَبل مطرح‌شدن آن‌ها بکوبند. حتّی گاهی ساده لوحانه به مهاجرت هم تن می‌دهند که بسیاری از بازیگرانی که بعد از چند سال با پشیمانی و با رحمت نظام اسلامی به کشور بازمی‌گردند، از جمله این افراد هستند.

شاید در آخرین دسته‌گل‌های از این قبیل سلبریتی ها، اظهار نظری است که باعث می‌شود یک روحانی به قتل برسد؛ این قبیل رفتار به خوبی نشان می‌دهد که باید بازیگران و هنرپیشه‌ها ساز و کاری برای حضور نقش‌پردازان بین خود تعیین کنند که رفتار غیرحرفه‌ایِ این چنینی کمرنگ شود و آسیب‌های آن در جامعه کمتر حس شود.

انتهای پیام/