اصفهان شرق

فرود 150 فلامینگو در تالاب گاوخونی

کدخبر: 182430
1398/02/21 در ساعت 18:24

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین اکبری با اشاره به حضور حدود ۱۵۰ قطعه فلامینگو در تالاب بین‌المللی گاوخونی، اظهار کرد: پس از دو سال 100 الی 150 قطعه فلامینگو در تالاب بین‌المللی گاوخونی فرود آمد.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بارش‌ها و سیلاب‌های فروردین امسال منجر به آبگیری بخشی از اين تالاب بین‌المللی و تجديد حيات برخی از پوشش‌های گياهی منطقه شد که باعث حضور برخی از گونه‌های جانوری مانند فلامينگو، اردک‌ها، مرغابی‌ها، غازها، پرستوهای دريايی، پليکان، باتلان و کِشيم به تالاب می‌شود.

وی افزود: فلامينگوها در مهاجرت‌های بهاره از عرض‌های جغرافیایی شمالی به سمت ميانی و جنوبی پرواز می‌کند.

اکبری با بیان اینکه دبی آب ورودی به تالاب بین‌المللی گاوخونی در حال حاضر حدود ۲۵۰ لیتر است، تصریح کرد: ابتدای امسال در يک بازه زمانی از حدود هشتم تا ۱۶ فروردين به دليل بارش‌های سیلابی باران، دبی ورودی تالاب به حدود ۱۰ تا ۱۵ مترمکعب بر ثانيه هم رسيد که با این میزان ورودی، حدود ۱۰ درصد تالاب آبگیری شد، امّا پس گرم شدن هوا، بخشی از آب تالاب تبخیر و خشک شد.

وی خاطرنشان کرد: تالاب گاوخونی به دليل اينکه حقابه زيست محيطی چندانی ندارد و از طرفی وسعت آن بسيار بزرگ است و در اقليمی گرم و خشک با شرايط تبخير بالا قرار دارد، در مقايسه با ساير تالاب‌ها وضعيت خوبی ندارد.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان با توضیح اینکه در زمان حاضر نمی‌توان گفت که چه میزان آب وارد تالاب شده است، اضافه کرد: امسال با توجه به بارش‌ها و ذخیره آبی خوبی که وجود دارد، حقابه زيست محيطی تالاب بین‌المللی گاوخونی تخصيص يابد.

انتهای پیام/