سرویس: اخبار شهرستان 22:37 - جمعه 06 اردیبهشت 1398

گفتگو با مخترع جوان اژیه ای؛

هدف ما ایجاد تحول عظیم در حوزه هوافضا در منطقه شرق اصفهان است

سرتیم شهدای شرق اصفهان در دوازدهمین دوره جشنواره استانی پرواز هواپیماهای بدون سرنشین، گفت: با توجه به نوسانات ارزی و وارداتی بودن قطعات، قیمت ها بسیار بالا رفته و هزینه ساخت ما را چندین برابر افزایش داده است.

به گزارش اصفهان شرق، دوازدهمین دوره جشنواره استانی پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و اولین دوره جشنواره استانی موشک های آبی استان اصفهان برگزار شد.

سه جوان موفق شرق اصفهانی در این جشنواره حضور موثر داشتند و توانستند افتخار بزرگ علمی_تحقیقاتی را برای منطقه شرق اصفهان رقم بزنند.

امیر حسین محسنی سرتیم شهدای شرق اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، ضمن تشکر از مهدی محسنی و حامد نظام زاده به پاس همکاری مجدانه در این جشنواره اظهار کرد: علاقه ای که از کودکی به این رشته داشتم و همچین به جهت اینکه افتخاری کسب کنیم، اقدام به حضور در این جشنواره و ساخت پهپاد کردیم.

وی افزود: «مقام معظم رهبری فرمودند که: بچه های عزیز من شما میتوانید کشور را به اوج برسانید»؛ به این جهت ما هم با تکیه به این شعار و سخن و توکل برخداوند توانستیم به هدف خود دست یابیم.

سرتیم گروه جوان شرق اصفهانی با بیان اینکه هدف ما نشان دادن استعدادهای خود در این زمینه بود، گفت: علی رقم وجود استعدادهای درخشان در حوزه هوافضا در شرق اصفهان؛ سالهاست که تیم فعالی در مسابقات نداریم و هدف اصلی ما انست که بتوانیم با تلاش های خود در زمینه هوافضا مخصوصا پهپاد سازی؛ شرق اصفهان تحولی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ساختار پهپاد بیان کرد:‌ ما پهپاد جدید را طراحی کردیم که در نوع خود در ایران یک پهپاد نوین و جدید است و می تواند در حوزه های نظامی کشاورزی و کنترل ترافیکی میتواند نقش آفرینی کند و انشاالله با کمک خداوند و کمک و حمایت مسئولان، بتوانیم در مسابقات کشوری حضور پیدا کنیم.

امیر حسین محسنی نبود حمایت مسئولان را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: با توجه به نوسانات ارزی و وارداتی بودن قطعات، قیمت ها بسیار بالا رفته و هزینه ساخت ما را چندین برابر افزایش داده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی ما نبود راهنما و آموزش های لازم در مورد این حرفه بود و لازم به ذکر است ما این پهپاد را بدون آموزش و فقط از روی دانسته های خود ساختیم.

سرتیم شهدای شرق اصفهان با تاکید بر هدفمندی فعالیت در حوزه هوافضا، خاطرنشان کرد: فعالیت ما کاملا هدفمند است و قرار نیست دست از این کار بکشیم.

وی تصریح کرد: از مسئولان خواهشمندیم اجازه ندهند که استعداد نوجوان به هدر برود و این نکته را مد نظر قرار دهند که حمایت از جوانان به آینده کشور کمک می کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.