سرویس: غیر تولیدی 19:42 - جمعه 30 فروردین 1398

کنکور ۹۸/

بهترین توصیه‌هاى تغذیه‌اى براى کنکورى‌ها که باید رعایت کنند

کنکور؛ آزمون مهم علمی است که با برنامه ریزی دقیق و رعایت نکات کلیدی می‌توان نتیجه خوبی در آن کسب کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ کنکور یکی از آزمون‌های مهم زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی زندگی او محسوب می‌شود؛ خاطراتی که می‌تواند شیرین و یا حتی تلخ باشد، برخی ممکن است از آن با خاطرات خوش و شیرین یاد کنند و برخی بنا به سختی‌ها و مشکلاتی که داشته‌اند، نمی‌خواهند به آن دوران بازگردند و حتی درباره موضوع صحبت کنند!

کنکور را می‌توان در واقع ثمره و نتیجه ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و هیچ راه گریزی از آن نیست؛ نکته مهم و قابل توجه چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطف رسیدن به موفقیت است.

صبحانه کامل راهی موثر در تقویت حافظه

محمد انوشه متخصص تغذیه  اظهار کرد: افراد پشت کنکوری یک ماه قبل از اینکه کنکور شروع شود باید استرس خود را کم کنند و رژیم غذایی منظمی داشته باشند، همچنین این افراد باید صبحانه کامل شامل نان، پنیر، سبزیجات و گردو را استفاده کنند و از وعده ناهار غافل نشوند.

خبرنگار: شعبانی/کنکور ۹۸ / کنکوری‌ها چه غذایی بخورند؟

وی با اشاره به اینکه افراد پشت کنکوری باید وعده شام سبکی میل کنند، گفت: کنکوری‌ها نباید در وعده شام غذای خیلی سنگین و پر حجم مصرف کنند و باید به سمت غذا‌های سبک و کم کالری بروند و در ساعات ابتدایی شب شام خود را میل کنند و رژیم غذایی متعادلی داشته باشند تا پس از کنکور دچار اضافه وزن نشوند.

 کنکوری‌ها باید رژیم غذایی متعادل داشته باشند

انوشه ادامه داد: رژیم غذایی متعادل شامل همه گروه‌های غذایی است که باید در طول روز از آن‌ها استفاده کرد؛ باید گفت اگر همه گروه‌های غذایی در رژیم غذایی نباشد دستگاه گوارش فرد دچار مشکلاتی خواهد شد از این رو توصیه می‌شود حتماً میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

این متخصص تغذیه افزود: مواد نشاسته‌ای، پروتئین، سبزیجات و همه ویتامین‌ها باعث می‌شود فرد برای کنکور از نظر جسمی و روحی سالم باشد البته موارد مذکور استرس فرد را نیز کاهش می‌دهد؛ مصرف برخی موادغذایی باعث سلامت مغز می‌شود، بر اثر مصرف متعادل مواد نشاسته‌ای  قند به تدریج آزاد می‌شود و در نتیجه فرد کمتر احساس گرسنگی می‌شود و به سراغ مواد پر کالری نمی‌رود.

خبرنگار: شعبانی/کنکور ۹۸ / کنکوری‌ها چه غذایی بخورند؟

انوشه تشریح کرد: برخی افراد زمانی که گرسنه می‌شوند به سراغ مواد شیرین می‌روند، اما باید گفت موادغذایی شیرین باعث بالا رفتن استرس و اضطراب می‌شود و قند خون را افزایش می‌دهد از این رو توصیه می‌شود از مصرف موادغذایی که قند خون را بالا می‌برد، پرهیز کنند.

کنکوری‌ها از مصرف آب غافل نشوند

وی ادامه داد: استفاده از آب فراوان و استراحت کافی به افزایش تمرکز کمک می‌کند؛ مغز‌ها مانند بادام، پسته، گردو و … بسیار به افزایش تمرکز کمک می‌کنند و باعث تقویت حافظه می‌شوند؛ همچنین باید یادآوری کرد از مصرف فست‌فودها، نوشیدنی‌های پر کالری و غذا‌های پرچرب پرهیز کنند چراکه این مواد استرس و اضطراب را افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: کنکوری‌ها شب‌ها باید غذا‌های سبک میل کنند چراکه غذای سبک باعث داشتن خواب راحت‌می‌شود و آن‌ها می‌توانند صبح‌ها به راحتی از خواب بیدار شوند.

انوشه یادآوری کرد: افراد کنکوری نباید از ورزش غافل شوند چرا که ورزش باعث افزایش هورمون خوب می‌شود و فرد بانشاط و شاداب خواهد شد؛ حرکت کششی، ایروبیک و پیاده‌روی جزو ورزش‌هایی است که این افراد می‌توانند در برنامه روزانه خود جای دهند و اگر در روز ۲۰ دقیقه فعالیت‌ها داشته باشند از استرس آن‌ها کاسته می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.