اصفهان شرق

تشکیل شورای زکات در روستاها از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری

کدخبر: 182096
1398/01/28 در ساعت 12:23

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، جلسه شورای زکات بخش جرقویه علیا با حضور مدیریت شورای زکات استان اصفهان، مدیریت شورای زکات شهرستان اصفهان، مدیریت شورای بخش جرقویه علیا، بخشدار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر وروستا، فرماندهی بسیج محلی و دانش آموزی و کلانتری و معتمدان محلی در سالن اجتماعات بخشداری تشکیل شد..

در این جلسه ابتدا نصیریان مدیریت کمیته امداد جرقویه علیا گزارشی از عملکرد و فعالیت های انجام شده در رفع محرومیت و برنامه های سال جدید را بیان کرد.

وی تشکیل شوراهای زکات در روستاها را از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری عنوان کرد و گفت: این شورا از امام جماعت، دهیار، بخشدار و معتمدان روستایی تشکیل خواهد شد.

مدیر کمیته امداد جرقویه علیا با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌های جدید شورای زکات و تأکیدات مقام معظم رهبری ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده به محرومان اختصاص داده می‌شود، بیان کرد: کمیته امداد اطلاعات نیازمندان روستا را در اختیار شورای زکات روستای قرار می‌دهد تا زکات جمع‌آوری‌شده برای تأمین مسکن، ازدواج، درمان و تحصیل نیازمندان همان منطقه هزینه شود.

در ادامه رئیس ستاد زکات استان اصفهان زکات را مهم‌ترین رکن اقتصادی اسلام دانست و تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی باید این فریضهٔ بزرگ را در سرلوحهٔ برنامه‌های خود قرار دهد.

حجه السلام رنجبر در ادامه با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ زکات پردازی در روستاها گفت: اگر افرادی که در بخش کشاورزی، دامداری و دیگر بخش‌ها مشغول به کار هستند، بر اساس برآوردهای شرعی، زکات و دیگر حقوق تعلق‌گرفته بر اموالشان را پرداخت کنند، بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی جامعه، سامان‌ خواهد یافت.

وی با تأکید بر استفاده از مبلغان دینی در ترویج واجب الهی زکات بیان کرد: تقویت باورهای دینی و اعتقادی، بیان آثار و برکات پرداخت زکات، بیان آثار سوء ترک زکات مهم‌ترین روش تبلیغ زکات است که باید توسط مبلغان دینی در مراسم، مناسبت‌های مذهبی و حضور به‌موقع در محل کار کشاورزان و دامداران انجام شود.

رئیس ستاد زکات استان در ادامه با اشاره به وظیفه کسانی که در جامعه مسئولیتی را بر عهده دارند، تاکید کرد: افرادی که در جامعه اسلامی دارای مسئولیتی هستند باید سه فریضه اصلی را سر لوحه کار خود قرار دهند:

یکی ترویج فرهنگ نماز در بین مردم خصوصا جوانان

دوم پرداخت زکات و نهادینه کردن آن در جامعه

سوم امر بمعروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش دهند.