سرویس: غیر تولیدی 15:25 - دوشنبه 26 فروردین 1398

حجم آب سد زاینده‌رود به 469 میلیون مترمکعب رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امروز حجم آب سد زاینده‌رود 469 میلیون مترمکعب است و با توجه به ظرفیت یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود هنوز زمان زیادی تا آب‌گیری کامل سد باقی مانده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: روز گذشته جلسه مدیریت بحران استان برگزار و شرایط جوی تا آخر فصل بهار تبیین شد، پس از 11 سال خشک‌سالی متوالی امسال شاهد بارش‌های خوبی هستیم، زمین اشباع از آب است و با هر بارشی روان‌آب ایجاد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور آب ابلاغ شد مسیل‌های آب را مورد بررسی قرار دهند و هرکجا مسیر طبیعی مسدود شده بازگشایی شود، به اداره آب منطقه‌ای ابلاغ شد هر تجاوزی به حریم رودخانه شناسایی و با همکاری مقامات قضایی آزاد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به آب‌گیری طرح‌های آبخیزداری، مقرر شد اداره آبخیزداری و منابع طبیعی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایمنی طرح‌ها در سطح استان را مورد بررسی و برای استفاده حداکثری از آب در حوزه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به این‌که باوجود این بارش‌ها صرفه‌جویی در مصرف آب نباید فراموش شود، عنوان کرد: امروز حجم آب سد زاینده‌رود 469 میلیون مترمکعب است و با توجه به ظرفیت سد یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود هنوز زمان زیادی تا آب‌گیری کامل سد باقی مانده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در جلسه شورای بحران به شهرداری‌ها تأکید شد طرح‌ جمع‌آوری آب‌های سطحی را اجرا کنند تا بارش‌ها هدایت و در سپتینگ‌ها برای آبیاری درختان در زمان خشکی ذخیره شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر برق و ارتباط مخابراتی دو روستای کاهگان و وزوه در منطقه پشت‌کوه فریدون‌شهر به علت سیل‌بردگی جاده قطع است که امکانات ضروری برای آن‌ها تأمین شده و شرکت توزیع برق در حال پیگیری جهت حل مشکل ظرف چند روز آینده هستند.

حضور استان اصفهان در کنار استان‌های سیل‌زده

شیشه‌فروش عنوان کرد: در ادامه کمک‌ به استان‌های سیل‌زده ستاد معین مدیریت بحران استان اصفهان در شهر اهواز مستقر هستند و بالغ‌بر 400 نفر نیروی امدادی با بیش از 150 دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی حمل‌ونقل در حال تحکیم‌بخشی رودخانه کارون، تخلیه پساب از خانه‌ها و معابر و احداث سیل‌بندها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به این‌که هماهنگی نیروهای مستقر در اهواز با ستاد مدیریت بحران است گفت: 2 دستگاه کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر، 5000 گونی از شرکت برق منطقه‌ای و یک ژنراتور برق 250KVA از شرکت مخابرات به استان خوزستان اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.