سرویس: غیر تولیدی 09:24 - دوشنبه 26 فروردین 1398

ثبت‌نام ۲۸ هزار متقاضی برای دریافت بن خرید کتاب

با گذشت دو روز از آغاز ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن خرید کتاب تعداد ۲۸ هزار و ۲۲۴ دانشجو و طلبه نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تا کنون ۲۸ هزار و ۲۲۴ دانشجوو طلبه نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند. بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است که از این مقدار سهم مشارکت دانشجویان و طلاب ٩٠ هزار تومان است و ٦٠ هزار تومان را نیز معاونت امور فرهنگی تامین خواهد کرد.

همچنین تعداد ۶۰۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز ثبت نام خود را انجام داده‌اند. بن خرید کتاب اساتید دانشگاه در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و سهم اساتید ۲۰۰ هزار تومان و سهم معاونت امور فرهنگی ۲۰۰ هزار تومان است.

زمان ثبت‌نام بن خرید کتاب اساتید حوزه و دانشگاه هم از روز سه‌شنبه (۲۰ فروردین ماه) آغاز شده است که تا پایان روز شنبه (۲۴ فروردین ماه) ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، افزایش ۵۰ درصدی یارانه خرید کتاب دانشجویان و ۶۰ درصدی اساتید حوزه و دانشگاه در راستای حمایت از اقتصاد نشر و توجه به توسعه فرهنگ مکتوب و کتاب و کتابخوانی در کشور صورت گرفته است.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.