سرویس: غیر تولیدی 10:07 - دوشنبه 26 فروردین 1398

کشف ۵ میلیارد ریال سرقت اموال مردم از منازل

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل و اعتراف آن‌ها به ۵ میلیارد ریال اموال به سرقت رفته از منازل شهروندان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ “سعید سلیمیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان”با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن در غرب شهر اصفهان، مبنی بر سرقت از منازل آنان بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان، بلافاصله تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کرده و با انجام یک سری اقدامات علمی و پلیسی موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه‌ای که اقدام به سرقت از منازل شاکیان کرده بودند شدند

وی ادامه داد: کارآگاهن پس از شناسایی هویت سارقان با طرح ریزی یک عملیات منسجم طی هماهنگی با مقام قضایی هر ۲ متهم این پرونده را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات انجام شده به ۴ فقره سرقت اعتراف کردند گفت: برابر ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهمان ۵ میلیارد ریال است که شامل طلاجات، وجوه نقد، لوازم صوتی و تصویری می‌شود.

سرهنگ سلیمیان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با رعایت برخی نکات ایمنی فرصت‌های ارتکاب جرم را از مجرمان بگیرند اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم از وسائل ایمنی منزل از قبیل نرده و دزدگیر و… استفاده کنند، قفل درب ورودی منزل را به حفاظ توپی مجهز کرده به نحوی که خارج از درب قرار نگیرد واز درب‌های آکاردئونی و ضد سرقت برای آپارتمان‌ها استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان باید پنجره‌های مشرف به کوچه خود را به حفاظ و نرده مجهز کرده، درب بالکن و پشت بام را به قفل‌های مطمئن و حفاظ مجهز و در صورت مشاهده افراد یا خودرو‌های مشکوک که بصورت بی هدف و با چند سرنشین مبادرت به دیدزنی از منزل می‌کنند را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.