اصفهان شرق

حد و مرز صداقت پیش از ازدواج

کدخبر: 181991
1398/01/25 در ساعت 09:02

به گزارش اصفهان شرق؛ رقیه نوری پور لیاولی در خصوص میزان صداقت پیش از ازدواج اظهار کرد: در زندگی هر فردی راز‌هایی وجود دارد که مایل به بیان آن راز‌ها به اطرافیان خود ندارند و راز‌هایی وجود دارد که دختر و پسر نمی‌دانند پیش از ازدواج آن‌ها را به طرف مقابل خود بگویند یا نه مسئله‌ای باعث خدشه دار شدن رابطه می‌شود نباید مطرح شود.

نوری پور گفت: یکی از موارد مهم که آقایان پنهان می‌کنند مسائل مالی است که با پنهان کاری اعتماد طرف مقابل بیشتر می‌شود و اگر مسائل مالی را به صورت شفاف مطرح نکنند بعد از ازدواج در زندگی مشترک توقعات بیشتر می‌شود و رابطه را به چالش می‌کشاند.

این روانشناس بیان کرد: از مسائل مهم که پیش از ازدواج باید مطرح شود آن است که پیش از این رابطه جدی، رسمی و شرعی داشته اند و اگر این نوع رابطه وجود داشته باید بیان شود، اما اگر رابطه جدی نبوده و یا یک رابطه یک طرفه که منجر به شکست شده است لازم به بازگو کردن نیست چرا که شک و تردید در طرف مقابل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از دیگر مسائل مهم که پیش از ازدواج که بیان آن حائز اهمیت است بحث بیماری و سلامت جسمانی است، افزود: طرفین ممکن است بیماری خاصی داشته باشند که این بیماری تا آخر عمر با آن‌ها همراه باشد و ممکن است برای از دست ندادن طرف مقابل از بازگو کردن آن امتناع کنند، اما این کار بسیار اشتباه است و باید طرف مقابل خود را آگاه کنیم.

نوری پور تصریح کرد: مسائلی مثل اعتیاد و اختلالات روانی باید به وضوح بیان شود تا طرف مقابل در کمال آگاهی تصمیم بگیرد می‌تواند این مسئله را بپذیرد و یا نه.

این روانشناس خاطر نشان کرد: اختلافات خانوادگی و نوع ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر لازم نیست مطرح شود، چرا که هیچ مسئله‌ی کم اهمیتی نباید باعث برهم خوردن این ازدواج شود.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران