اصفهان شرق

دستگاه‌های خدمت‌رسان برای بارش‌های سیل‌آسا آماده هستند

کدخبر: 181942
1398/01/24 در ساعت 11:33

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شیشه‌فروش با اشاره به پیش بینی هواشناسی در مورد سامانه بارش‌زا در استان و بارندگی شدید، اظهار داشت: روز گذشته جلسه شورای مدیریت بحران با حضور استاندار، اعضای شورا،  تعدادی از فرمانداران و مسئولان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از آب‌و‌هوا و وضعیت آب گرفته و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد و در این راستا آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط بارندگی سیلابی را داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به بخش‌های مختلف، دستوراتی داده شد، گفت: به تمامی شهرداری‌ها، بخش‌داری‌ها، فرمانداری‌ها، دهداری‌ها، آب منطقه‌ای و اداره منابع طبیعی اعلام شد که  مسیر رودخانه‌های طبیعی و آب‌راهه‌ها را بررسی کنند و در صورت وجود گل و یا گرفتگی در دهانه پل‌ها آنها را تخلیه و مسیر رودخانه‌ها را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: همچنین به آنها ابلاغ شد که بازدیدهای میدانی انجام دهند، سیل‌بندها تقویت شوند و همه چیز را در کنترل داشته باشند.

شیشه‌فروش ادامه داد: تیم‌های هلال احمر، راهداری و فوریت‌های پزشکی آمادگی کامل در سطح جاده‌ها دارند و صدا و سیما و خبرگزاری‌ها هم اطلاعات لازم را در اختیار مردم بگذارند.

وی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای امدادی در سطح استان، اظهار داشت: هواشناسی اعلام کرده بیشتر بارندگی‌ها از جنوب استان شامل شهرستان‌های دهاقان، سمیرم و شهرضا آغاز و به سمت شرق اصفهان، نائین و خور و بیابانک می‌رسد و به همین جهت ما به نیروهای این منطقه آماده‌باش دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: جاهای دیگر استان هم بارندگی وجود دارد ولی شدت بارش‌ها در جنوب و شرق استان گزارش شده است، ماهیت بارش‌های بهاری توام با رگبار آنی است و سیلاب ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی نیمه اول فروردین باعث سیراب شدن زمین‌ها و پر شدن بعضی از بندهای آبخیزداری شده، لذا اخطاریه لازم به افراد داده شده و از استقرار و تردد در کنار رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و اگر تصمیم به سفر دارند، پیش‌بینی‌های لازم در سفر انجام و با اطلاعات جاده‌ها و هواشناسی در ارتباط باشند و در صورت بروز مشکل با 112 هلال احمر تماس بگیرند.

انتهای پیام/ تسنیم