سرویس: اجتماعی 07:33 - شنبه 24 فروردین 1398

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الزمان (عج):

راه ارتباطی ۸۰ روستای شهرستان الیگودرز باز شده است

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه راه ارتباطی ۸۰ روستای شهرستان الیگودرز باز شده است، گفت: ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی الیگودرز که بسته شده بود؛ بازگشایی شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ پاسدار حسین انوری در گفت و گو با صاحب نیوز اظهار کرد: سپاه صاحب الزمان (عج) پس از سیل شدید در شهرستان های لرستان ماموریت پیدا کرد تا به عنوان معین شهرستان الیگودرز به مردم سیل زده این شهرستان کمک کند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: قرارگاه پشتیبانی سپاه صاحب الزمان (عج) از روز 14 فروردین ماه کار خود را در شهرستان الیگودرز شروع کرد؛ شناسایی از وضعیت منطقه اولین کاری بود که ما به همکاری دهیاران و بخشداران انجام دادیم و آماری از خسارت به دست آوردیم.

وی افزود: 290 روستا از مجموعه 460 روستایی که در شهرستان الیگودرز وجود دارد دچار آسیب شده اند، راه ارتباطی حدود 137 روستا قطع و 100 واحد مسکونی به طور صد در صدر تخریب شد و سه نفر بر اثر سیل فوت شدند.

سرهنگ انواری ادامه داد: حدود 50 دهانه پل و بیش از 600 واحد مسکونی از 30 تا 90 درصد تخریب شده بود و 300 راس دام در سیل تلف شد؛ خسارات سنگینی به تاسیسات پرورش ماهی در مسیر رودخانه، شبکه های برق و آب روستایی و بیش از 200 کیلومتر از جاده های روستایی به علت جاری شدن وارد شده است.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و 500 خانواده در این سیل مورد آسیب قرار گرفتند، اضافه کرد: قرارگاه پشتیبانی سپاه صاحب الزمان (عج) از روزهای ابتدایی سیل در شهرستان الیگودرز حضور داشت و در مرحله اول مواد غذایی با خودرو برای مردم روستاهای سیل زده ایی که راه ارتباطی باز بود، ارسال شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الزمان (عج) تصریح کرد: بالگرد برای کمک رسانی درمانی و توزیع اقلام به روستاهایی راه ارتباطی آن ها باز نبود، اعزام شد.

وی ادامه داد: موادغذایی مانند برنج، قند، شکر، چایی، روغن، حبوبات، لوازم بهداشتی و .. به خانواده‌ها تحویل داده شده و باز هم ادامه دارد.

سرهنگ انواری تاکید کرد: در مرحله بعدی کمک‌ها،  بازگشایی جاده‌ها با 10 دستگاه خودروی مهندسی که از اصفهان  وارد شهرستان شد و با همکاری ادارات راه الیگودرز و استان‌های یزد و همدان، 300 کیلومتر از محورهای مواصلاتی که بسته شده بود؛ بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی 80 روستای شهرستان الیگودرز باز شده است، اظهار کرد: تعداد زیادی لوله فلزی از استان اصفهان برای ترمیم پل ها تهیه شده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.