اصفهان شرق

سیل، 8000 منزل مسکونی در استان را تخریب کرد

کدخبر: 181914
1398/01/22 در ساعت 11:37

به گزارش اصفهان شرق؛ عصر روز گذشته عباس رضایی در جلسه هماهنگی کمک به سیل‌زدگان کشور در دفتر امام جمعه کاشان، اظهار کرد: برای کمک به سیل‌زدگان از روز شروع کمک‌رسانی‌ها استان اصفهان با هماهنگی کامل با مناطق سیل‌زده با همکاری شهرداری، هلال‌احمر ، کمیته امداد حضرت امام (ره) و دیگر نهادها برای یاری هم‌وطنان به مناطق سیل‌زده کمک ارسال کرد.

وی افزود: سعی کردیم با مدیریت درست و زمان‌بندی صحیح خدمات خوبی را به سیل‌زدگان انجام دهیم و در یک مورد فقط بیش از ۲۰۰ دستگاه کف کِش آب برای خالی کردن محیط‌های مسکونی و مکان‌های حساس ارسال شد که از بروز فاجعه جلوگیری کنیم. با رعایت زمان درست موفق شدیم به هدف خود برسیم و از آسیب دیدن فضاهای حساس و مهم در شهرها جلوگیری کنیم.

رضایی گفت: استان اصفهان هم دچار سیل شد ، حدود ۸۰۰۰ منزل مسکونی در فریدون‌شهر و سمیرم تخریب شد، ولی سیل در لرستان و خوزستان چنان بود که ما بسیاری از نیروها را برای این دو استان اعزام کردیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید با تدبیر عمل کنیم و مواردی را در نظر بگیریم که بیشترین احتیاج مردم سیل‌زده است. بهترین راه کمک نقدی است. باید وسایلی بفرستیم که بیشترین نیاز مناطق سیل‌زده باشند. پس باید مدیریت کنیم و لوازمی آماده کنیم که نیاز اولیه و اصلی خانواده‌های در سیل مانده را برطرف کند.

وی ادامه داد: با استانداران درگیر حادثه سیل در ارتباط هستیم و مدام نیازهای آن‌ها را رصد می‌کنیم و تا آخرین لحظه با کمک شهرهای استان در کنار خانواده‌های آسیب دیده خواهیم بود. به نمایندگی از دولت در استان از تمام ظرفیت خود برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان مناطق کشور استفاده خواهیم کرد تا آرامش را به بخش بزرگ جامعه که دچار مشکل شده‌اند بازگردانیم.

ایسنا