سرویس: غیر تولیدی 10:02 - چهارشنبه 21 فروردین 1398

مدیر کل راه آهن استان اصفهان خبر داد؛

جابجایی ۹۱ هزار مسافر در نوروز با ناوگان ریلی اصفهان/ ۳۰ درصد بار استان باید توسط شبکه ریلی جا به جا شود

مدیر کل راه‌آهن استان اصفهان گفت: برای ارائه خدمات بهتر ستاد نوروزی تشکیل و در مجموع ۹۱ هزار مسافر از این ناوگان استفاده کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید رضا سادات حسینی در نشست خبری اظهار کرد: در ایام نوروز ستاد نوروزی راه آهن تشکیل می شود که ستاد مرکزی در تهران قرار دارد و همه اقدامات جهت هماهنگی و ارائه خدمات بهتر به مسافران است.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان با اشاره به اقداماتی که برای رفاه مسافران در ایام نوروز انجام شد، تصریح کرد: روزانه به صورت کشیک پاسخگویی وجود داشت و استقبال و بدرقه مسافران‌ انجام می شد؛ با هماهنگی با ستاد نوروزی استان اصفهان و با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دفتری برای معرفی مکان های گردشگری اصفهان در راه آهن ایجاد شد.

وی با اشاره به آمارهای استفاده از قطار در طرح نوروزی امسال، افزود: در همه شاخص های کلی شاهد رشد بودیم که از جمله می توان به کاهش ۸۶ درصدی  تاخیر از مبدا نسبت به مدت مشابه سال قبل و  رشد سه درصدی جابه جایی مسافر اشاره کرد که در این ایام در مجموع ۹۱ هزار از حمل و نقل ریلی استفاده کرده اند.

۲۴ قطار گردشگری در دوسال گذشته وارد استان شده است

سادات حسینی با بیان اینکه مشکلی از بابت ورود قطارهای گردشگری وجود ندارد، عنوان کرد: در دو سال گذشته ۲۴ قطار گردشگری وارد استان شده است.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان با بیان اینکه ماموریت اصلی راه آهن حمل بار و مسافر است، خاطرنشان کرد: سیاست های ما در راستای برنامه ششم توسعه، توسعه شبکه ریلی است که باید مراکز صنعتی بیشتری را به شبکه ریلی متصل شود.

وی افزود: در برنامه‌های آینده سعی داریم تا صنایع بیشتری به راه‌آهن پیوند بخورند، اوایل سال گذشته چند شرکت صنعتی مانند فولاد صبا به شبکه ریلی متصل شدند، برنامه‌های آتی ما توسعه خطوط آنتنی در جهت افزایش جا به جایی بار توسط راه‌آهن است و سعی ما در اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده که دو خط زرین شهر به بافق در اولویت قرار دارد.

سادات حسینی خاطرنشان کرد: خط زرین شهر به بافق حدود 60 الی 70 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم امسال تکمیل شود. برنامه‌های ما ابتدا تکمیل پروژه‌ها و تعریف پروژه‌های زودبازده است تا بار و مسافر بیشتری را از جاده به سمت ریل ببریم که این مهم‌ترین سیاست راه‌آهن جمهوری اسلامی است.

راه آهن اصفهان در بین سه راه آهن برتر کشور

سید رضا سادات گفت: در سال ۹۷ بین ۲۱ منطقه راه اهن کشور، راه آهن اصفهان به عنوان سه راه آهن برتر انتخاب شد اما باید به دنبال این باشیم که وضعیتمان را بهتر کنیم.

وی گفت: در ایام نوروز ضریب اشغال ما در قطار 100 درصد بوده و اگر شاهد افزایش تعداد صندلی باشیم به طور قطع مسافر بیشتری هم جا به جا می‌شود و مردم نیز استقبال خوبی از سفرهای ریلی دارند.

سادات حسینی اذعان کرد: سال گذشته راه‌آهن اصفهان رشد 50 درصدی در بارهای داخلی داشته است که 18 درصد درآمد داخلی راه‌آهن را به خود اختصاص داده و در تناژ بار 20 درصد رشد داشته است.

وی در مورد استفاده از تولید ریل داخلی در راه آهن، خاطرنشان کرد: مسلما راه اهن ایران از خرید ریل از ذوب اهن و ریل داخلی هم استقبال می کند و هر میزان لازم باشد از این ظرفیت استفاده خواهد کرد.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان درباره چشم انداز راه‌آهن استان اصفهان در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری راه‌آهن این است که 30 درصد بار و 20 درصد مسافر کشور را جا به جا کند و این نیازمند افزایش و توسعه زیرساخت است.

30 درصد بار استان باید توسط شبکه ریلی جا به جا شود

سادات حسینی گفت: ما باید به سمتی برویم که 30 درصد بار استان اصفهان توسط شبکه ریلی جا به جا شود، جا به جایی ریل نسبت به جاده در استان اصفهان عدد قابل قبولی است.

وی در پایان با اشاره به امکاناتی که در ایستگاه های راه آهن برای رفاه مسافران در نظر گرفته شده است، گفت: نیازهای یک مسافر برای انتظار در ایستگاه ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.