سرویس: غیر تولیدی 10:10 - سه شنبه 20 فروردین 1398

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

عامل تحقق «رونق تولید» ورود مردم به صحنه‌های اقتصادی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید به مسائل و صحنه‌های اقتصادی ورود پیدا کنند تا رونق تولید به خوبی محقق شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا فولادگر درباره نام‌گذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری با نام «رونق تولید» اظهار داشت: نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری عمدتاً بر مبنای مسائل اقتصادی بود و نشان‌دهنده این است که مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است.

وی تصریح کرد: اگر چه زیربنای کشور ما بر اساس نظام جمهوری اسلامی و فرهنگ و اعتقادات مردم از این نظام سرچشمه می‌گیرد اما برای اداره امور کشور مسائل اقتصادی و کارآمدی اداره امور مردم در اولویت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مؤثر برای تحقق رونق تولید گفت: در این راستا 2 بخش عمده مورد توجه است که رفع موانع، مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار بخشی از آن است و فعالیت‌های حمایتی از جمله حمایت‌های گمرک، بیمه، نقدینگی مورد نیاز تولید و مالیات بخش دیگری از آن است که بخشی از آن با دولت، مجلس و مردم است و بخش دیگر آن با تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: دولت و کمیسیون‌های مختلف مجلس با تعامل یکدیگر باید برای تحقق این شعار گام بردارند ضمن این‌که نمایندگان مجلس نیز اولویت کارهای خود را در مسائل نظارتی به کار می‌بندند که قانون‌هایی که در حال حاضر تصویب شده به خوبی اجرا شود.

فولادگر ادامه داد: اگر در نظارت بر قانون‌ها نیاز به اصلاح قانون بود، قانون‌ها اصلاح می‌شود و در عین حال مردم نیز باید به مسائل و صحنه‌های اقتصادی ورود پیدا کنند تا رونق تولید به خوبی محقق شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اشاره مقام معظم رهبری به «تقی‌زاده‌های» زمان در سخنان نوروزی ایشان و عوامل غرب‌گرایی در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید با تمام کشورهای دنیا به غیر از اسرائیل و آمریکا با داشتن چنین سیاست‌های خصمانه‌ای ارتباط داشته باشیم اما نگاه به غرب سبب می‌شود که از ظرفیت‌های دیگر دیپلماسی غافل شویم.

وی بیان کرد: غرب در گذشته غیرقابل اعتماد بودن خود را ثابت کرده و مقام معظم رهبری با سخنان هوشمندانه‌ای عدم اعتماد به غرب را مطرح کردند و این در حالی است با ارتباط با غرب باید مطالبه حقوق ایران را داشته باشیم.

فولادگر گفت: نگاه غرب در 100 سال گذشته در کشور ما وجود داشته و آغاز آن از نگاه روشنفکرانه در نهضت مشروطه بود و پس از آن در دوره پهلوی و متأسفانه در دوران انقلاب اسلامی نیز عده‌ای مانند تقی‌زاده و تقی‌زاده‌هایی این نگاه را دنبال می‌کردند.

وی در پایان اظهار داشت: باید از وزارت امور خارجه مطالبه شود که در دیپلماسی خارجی عزت، حکمت و مصلحت را دنبال کرده و با سرلوحه قراردادن دیپلماسی اقتصادی با کشورهای دیگر رابطه برقرار کنیم.

 انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.