سرویس: غیر تولیدی 07:18 - سه شنبه 20 فروردین 1398

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان

سیلاب ۶۳ میلیارد تومان خسارت به سطح جاده‌های استان اصفهان وارد کرد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به عمده خسارات سیل و بارندگی‌های اخیر گفت: بیش از ۶۳ میلیارد تومان خسارت به سطح جاده‌های استان وارد شده که در این میان ۱۳۱۶ کیلومتر راه و ۲ دستگاه پل تخریب شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا امیرخانی با بیان اینکه اصفهان برای استان لرستان در حوادث اخیر معین بوده است اظهار داشت: تعداد 20 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و تعداد 28 شاخه لوله با 28 دستگاه تریلر برای کمک به استان لرستان اعزام شده است.

وی با اشاره به خسارت سیل و بارندگی‌های اخیر به شهرستان‌های استان اصفهان افزود: 724 مورد واحد شهری تا 50 درصد خسارت و 2 هزار و 55 واحد شهری تا 100 درصد خسارت دیده‌اند که در این میان 11 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت وارده به بخش آماده‌سازی مسکن مهر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از خسارت حدود 380 میلیارد تومانی به بخش مسکن شهری خبر داد و گفت: عمده خسارات به سطح جاده‌ها، شبکه ریلی و ساختمان‌های دولتی و عمومی در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، سمیرم، گلپایگان، خوانسار و روستاهای واقع در بخش کوهستانی و غرب و جنوب غربی استان وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 63 میلیارد تومان خسارت به سطح جاده‌های استان وارد شده که در این میان 1316 کیلومتر راه و 2 دستگاه پل تخریب شده است، همچنین 414 ابنیه فنی و پل خسارت دیده و 56 دستگاه ماشین آلات راهداری نیز آسیب دیده است؛ علاوه بر این 600 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به‌همراه 900 نفر نیرو جهت مرمت، بازسازی و نگهداری جاده‌های استان اصفهان فعالیت داشته‌اند.

امیرخانی با بیان اینکه میزان ضرر و زیان وارد شده به راه‌های دسترسی به شبکه ریلی استان در بخش راه آهن، 200 میلیون تومان و به ساختمان‌های عمومی و دولتی 4 میلیارد تومان است، تصریح کرد: نیروهای راهدار و دیگر همکاران مجموعه وزارت راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی توانسته‌اند به صورت موقت مسیر عبور و مرور وسایل نقلیه در شبکه‌های حمل و نقلی را بازسازی کنند و در آینده با در نظر گرفتن اعتبارات و تسهیلات لازم به طور جدی و اساسی مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.