اصفهان شرق

دولت حجم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد

کدخبر: 181789
1398/01/19 در ساعت 11:11

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک درباره نام‌گذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری با نام “رونق تولید” اظهار داشت: رونق تولید ترکیبی از 2 کلیدواژه رونق، توسعه و گسترش فعالیت‌های تولیدی و تولید تشکیل شده است.

وی با اشاره به این‌که تولید 3 وجه مهم دارد، بیان کرد: مدیر تولید، محتوای تولید و نیاز جامعه به تولید این 3 رکن اصلی است که تولید بایستی بر اساس نیاز جامعه محقق شود، اگر توجهی به ماهیت و اصل رونق تولید کنیم ثمراتی از جمله رفع مشکل بی‌کاری، ایجاد اشتغال نو بر اساس شرایط مکانی و زمانی، احیای مسائل ازدواج و مسکن خانواده و تأمین مسکن افراد را به همراه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رفع بی‌نیازی از بیگانگان، عدم وابستگی به نفت، قدرت خودکفایی بر اساس صادرات غیر نفتی و ساخت‌وساز ماشین‌آلات مورد نیاز داخلی از دیگر مؤلفه‌ها و ثمرات رونق تولید است.

وی گفت: رونق تولید عامل به وجود آمدن یک حرکت جدیدی است که رونق کالاهای ایرانی را به همراه دارد که جلوگیری از واردات بی‌رویه و رشد صادرات از ویژگی‌های حمایت از آن است.

سالک بیان کرد: نام‌گذاری سال 98 با نام “رونق تولید” بسیار نیکو و کارآمد است به شرطی که دولت حجم نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد، مواد اولیه کارخانجات را با کمترین قیمت برای رقابت در سطح جهانی تأمین کند، برای موانع رشد تولید از قبیل بانک‌ها بسترسازی کند و بیمه و بانک‌ها نیز با مردم مدارا کنند تا رونق تولید به شکوفایی خود دست پیدا کند.

وی به اشاره مقام معظم رهبری به “تقی‌زاده‌های” زمان در سخنان نوروزی ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: اگر در زمان گذشته یک تقی‌زاده داشتیم متأسفانه در این روزها و ماه‌ها چند تقی‌زاده در کشور ایران رشد پیدا کرده است، یکی از آن‌ها اعلام کرد که حرکت مدنی مردم بایستی ساماندهی شود و یکی دیگر از آن‌ها حمایت از بدحجابی و بی‌حجابی، گستردگی اعتصابات و شورش‌ها برای تغییر نظام  را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: ارتقا بصیرت جامعه و تکیه بر ضوابط، محورها و ارزش‌های دینی از عواملی است که در جامعه یک نوع فرهنگ‌سازی ایجاد می‌کند تا تفکرات تقی‌زاده‌های زمان در جامعه کم‌رنگ‌تر شود.

انتهای پیام/تسنیم