سرویس: غیر تولیدی 10:10 - دوشنبه 19 فروردین 1398

فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد

کاهش 400 درصدی تصادفات در محور اصفهان _ قم

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ابتکاری این فرماندهی با عنوان محور ایمن از کاهش 400 درصدی تصادفات در محور اصفهان _ قم در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم‌بیگی در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ایام نوروز 98 اظهار داشت: جا دارد تا ابتدا از همکاری مردم عزیز  و همچنین تلاش‌های رسانه ملی و دیگر خبرنگاران در طول ایام نوروز که با اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی سریع به مردم نقش به‌سزایی در کاهش تصادفات و پیشگیری از جرائم ایفا کردند تقدیر و تشکر کنم.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه از کاهش 32 درصدی تعداد جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در مجموع راه‌های شهری و برون‌شهری طی 21 روز از طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت تعداد مجروحان در تصادفات نیز 4 درصد کاهش داشت.

وی خاطر نشان کرد: البته علی رغم توفیق‌های خوبی که به دست آمده باید اعلام کنم که متاسفانه طی این مدت بالغ بر 8 هزار تصادف در راه‌های استان رخ داد که در اثر این حوادث  50 نفر جان خود را از دست داده و تعداد یک هزار و 280 نفر نیز مجروح شدند.

معصوم‌بیگی در عین حال از موفقیت طرح ابتکاری این فرماندهی با عنوان طرح محور ایمن خبر داد و بیان داشت: براساس یک تحقیق علمی به این نتیجه رسیدیم که یکی از عوامل اصلی وقوع حوادث ناگوار در محور  اصفهان _ قم که بالغ بر 250 کیلومتر است، فقدان استراحت‌گاه و مجتمع خدماتی مناسب است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: به همین خاطر امسال پلیس با اجرای طرح محور ایمن اقدام به راه اندازی 12 ایستگاه امنیت و سلامت همراه با پذیرایی رایگان از رانندگان و اجرای برنامه‌های مفرح و جذاب در این محور کرد که نتیجه این اقدام به کاهش 400 درصدی تصادفات در محور مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

وی  بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که  اگر می‌گوییم رانندگان بایستی به اندازه هر 2 ساعت رانندگی  15 دقیقه استراحت کنند باید فضا و امکان مناسب و جذاب برای استراحت در جاده نیز برای رانندگان فراهم باشد.

معصوم‌بیگی افزود: تجربه موفق طرح محور ایمن که در محور اصفهان _ قم اتفاق افتاد می‌تواند به عنوان یک مدل و الگوی موفق در دیگر جاده‌های کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد و به کاهش جان باختگان در تصادفات کمک کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه پیرامون اقدامات فرماندهی انتظامی استان در خصوص کنترل جرائم نیز اظهار داشت: در وقوع جرائم مهم با کاهش 41 درصدی و در سرقت‌های مهم نیز با کاهش 27 درصدی روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: در طرح نوروزی همه همکارانم در خدمت مردم عزیز بودند و همه تلاش آن‌ها نیز این بود که بتوانند با مدیریت تصادفات و جرائم، امنیت و آرامش خوبی را برای مردم فراهم کنند.

معصوم‌بیگی  با اشاره به عملکرد مطلوب ماموران پلیس راه و راهور استان در شرایط جوی ایام نوروز اضافه کرد: در حقیقت کارکنان پلیس راه و راهور استان اصفهان در ایام نوروز تلاش جهادی انجام دادند که جا دارد تا از تمام این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.