اصفهان شرق

جزئیات فعالیت اصفهانی‌ها در مناطق سیل‌زده/ آمادگی 5 موکب خمینی‌شهر برای امدادرسانی

کدخبر: 181783
1398/01/19 در ساعت 09:00

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، عباس رضایی در برنامه گفت‌وگوی هفته سیمای مرکز اصفهان به اقدامات و پیشگیری‌های صورت گرفته در راستای جلوگیری از بحران سیل در اصفهان و همچنین کمک‌های صورت گرفته به شهرهای سیل‌زده اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی اصفهان در روزهای 27 و 28 اسفند ماه برای چهارم و پنجم فروردین احتمال وقوع سیل داده شد.

استاندار اصفهان به اقدامات پیشگیرانه پس اعلام هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل اشاره کرد و اظهار داشت: جلسات فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها با حضور شهرداران و فرمانداران تشکیل شد و کنترل، پیشگیری و استقرار تیم‌های عملیاتی در هر بخش و شهرستان با در نظر گرفتن شرح وظایف آن‌ها صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه قبل از ایام نوروز اعلام آماده‌باش به تمامی گروه‌ها و تیم‌های امدادی مدنظر قرار گرفت و مرخصی مدیران ذی‌ربط از جمله دهیاران و بخشداران و فرمانداران در این ایام لغو شد، افزود: یکی از اقدامات مناسب برای جلوگیری از بحران سیل در استان شناسایی مسیل‌ها بود که توسط فرمانداری و شهرداری شهرستان‌ها صورت گرفت و از مستحکم کردن سیل بندها اطمینان حاصل شد.

رضایی اظهار داشت: ستاد پیشگیری در 108 شهر استان با دستورالعمل‌ها و اقدامات لحظه‌ای تشکیل گردید که به صورت هماهنگ اقدامات لازم را انجام گرفت و از بحران سیل در اصفهان جلوگیری شد و همچنین برای امنیت جان شهروندان و مسافران هشدارهای هواشناسی جدی گرفته شد و بیش از 150 اطلاعیه و هشدار به طریق‌های مختلف در استان صادر شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پیش از ایام نوروز 200 پایگاه ثابت و سیار امدادی با بیش از 3 هزار امدادگر و  هزار و 400 خودرو در استان فعال شد، تصریح کرد: در این راستا به بیش از پنج هزار نفر که در برف و کولاک جاده‌ها گرفتار شده بودند امدادرسانی شد همچنین 42 ایستگاه امنیت و سلامت در راه‌های استان فعال شد.

وی به وقوع طوفان شن در شهرستان نایین اشاره کرد و تصریح کرد: در این حادثه پنج هزار مسافر اسکان داده شدند؛ علی‌رغم اینکه با اقدامات صورت گرفته در استان مشکلی مبنی بر بحران سیل وجود نداشت اما در شهرستان سمیرم تخریب‌هایی صورت گرفت که خوشبختانه منجر به خسارت جانی نشد.

رضایی با اشاره به بارش شدید برف و کولاک در غرب استان بیان داشت: در شهرستان فریدون‌شهر بر اثر بارش شدید برف مسیر هفت روستای این شهرستان مسدود شد که 4 دستگاه بولدوزر اقدام به بازگشایی جاده‌ها کردند اما به دلیل شدت بارش‌ها و بهمن هنوز جاده‌های این شهرستان بازگشایی نشده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در شهرستان سمیرم حدود 8 هزار واحد مسکونی تخریب و یا آسیب‌های جزئی دیدند، افزود: بر اساس دستورالعمل هیأت دولت اماکنی که احتمال ریزش داشت با هماهنگی فرمانداران برای مردم اسکان اضطراری شکل گرفت و منازل تخلیه شدند.

وی از اسکان این افراد در مدارس خبر داد و افزود: امروز همزمان با بازگشایی مدارس و با اقدامات صورت گرفته و بودجه‌ای که از دولت اخذ کردیم واحدهایی را اجاره و رهن کردیم و خانواری که در منازلشان امکان استقرار نبود در این منازل اسکان یافتند.

رضایی به حجم آب ذخیره شده در سد زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حجم آب سد کمتر از 400 میلیون مترمکعب است و با توجه به حجم کلی سد زاینده‌رود که یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است با تشدید بارش‌ها نیز با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

استاندار اصفهان از اعلام آمادگی پنج موکب اربعین حسینی شهرستان خمینی‌شهر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان خبر داد و اظهار داشت: موکب‌های خمینی‌شهر اعلام کردند که توانایی طبخ روزانه 10 هزار پرس غذا و تأمین تجهیزات آشپزخانه برای سیل‌زدگان را دارند.

وی اظهار داشت: 26 دستگاه ماشین‌آلات سنگین توسط اداره کل راهداری، نیروی انتظامی، سپاه و ارتش به لرستان اعزام شده است و یک دستگاه ام.آر.آی پرتابل، 10 دستگاه لودر و پنج دستگاه بولدوزر نیز از اصفهان به شهرستان آق‌قلا ارسال شد.

رضایی با اشاره به اینکه 6 هزار تخته پتو و چادر امدادی به مناطق سیل‌زده و هفت کامیون آب‌معدنی و موتور پمپ آب به استان‌های لرستان و گلستان اعزام شده است، افزود: در این راستا از هیچ کمکی به استان‌های سیل‌زده دریغ نخواهیم کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به استقرار سپاه صاحب الزمان (عج) در شهرستان الیگودرز با 200 نیرو و 50 دستگاه ماشین‌آلات سنگین اظهار داشت: نیروهایی سپاه به 22 روستای آسیب‌دیده در راستای بازسازی جاده‌ها کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با 280 نیرو بیمارستان صحرایی در لرستان ایجاد کرده و سه فروند بالگرد و 20 دستگاه ماشین‌آلات سنگین مهندسی و ادوات برای جلوگیری از تخریب اعزام کرده است، یادآور شد: نانوایی‌های سیار نیز در این شهرستان شکل گرفته است و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند و تیم بازسازی بنیاد مسکن با وجود حضور در سرپل ذهاب و امدادرسانی به زلزله‌زدگان این منطقه در شهرستان پلدختر هم حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/