سرویس: اجتماعی 16:16 - یکشنبه 18 فروردین 1398

شهردار اصفهان:

اصفهانی‌ها طی یک روز 500 خانه در خرم‌آباد را پاک‌سازی کردند

شهردار اصفهان گفت: صبح روز 13 فروردین و پیش از حضور مردم خرم‌آباد، نیروهای اعزامی از اصفهان تا شب حدود 500 خانه را از گل و لای آزاد و سیلاب را تخلیه کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ قدرت‌اله نوروزی پیش از ظهر امروز در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: نظرسنجی مردمی و صحبت‌هایی که به صورت ناشناس با مردم داشتم، حاکی از رضایت میزبانی اصفهانی دارد.

شهردار اصفهان بیان کرد: باتوجه به بازگشایی زاینده‌رود پیش‌بینی افزایش 50 درصدی گردشگردان از یک میلیون و 200 هزار به یک میلیون و 800 هزار نفر کرده بودیم و در این راستا با تمامی دستگاه‌های مرتبط هماهنگی و همکاری نظام‌مند انجام داده بودیم.

وی عنوان کرد: در 5 روز نخست امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد جذب گردشگر بیشتری را در اصفهان شاهد بودیم و پس از آنکه به خاطر شرایط آب و هوایی جذب گردشگر همانند همه شهرهای کشور ضعیف شد، ولی با این حال نسبت به سال گذشته قریب به 5 درصد افزایش در جذب گردشگر را تجربه کردیم.

نوروزی مطرح کرد: در اتفاقات اخیر به خوبی میزان تاب‌آوری شهر دیده شد؛ موضوعی که همواره مورد تاکید شورای شهر نیز بوده است و اقدامات در این حوزه موضوعی است که ممکن است تا مدت‌ها اثر خود را نشان ندهد ولی نباید بخاطر جوسازی آن را کنار بگذاریم.

شهردار اصفهان بیان داشت: اگر چهارشنبه آخر سال و 13 فروردین بدون حادثه را سپری کردیم، حاصل مدیریت و اطلاع‌رسانی مناسبی بود که توسط شهرداری و دیگر دستگاه‌ها اتفاق رخ داد و این موضوع نبود مگر با نتیجه تلاش شبانه‌روزی مدیرانی که بدون مرخصی انجام وظیفه کردند.

وی با بیان اینکه ستاد استقبال در همه ورودی‌های شهر مستقر بود، افزود: از مجموع خدماتی که ارائه شد، مسافران و شهروندان رضایت بالایی داشتند؛ سامانه اینترنتی رزرواسیون امسال نیز کار خود را با رزرو 200 منزل آغاز کرد.

نوروزی در ادامه گفت: یک میلیون و 258 هزار نفر در ایام نوروز در شهر اصفهان اقامت کردند که تمام امور مدیریت و محور اقامت مسافران شهری با شهرداری اصفهان بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سال گذشته با همکاری شورای شهر با موفقیت سپری شده است، تصریح کرد: پرداخت حقوقی که چند ماه به تاخیر افتاده بود، پیگیری و فعال شدن تمام پروژه‌ها، کاهش مدت زمان صدور پروانه و پایان کار و برنامه‌ریزی بودجه در سال پیش‌رو کارنامه شایسته‌ای را برای شهرداری اصفهان تشکیل داده است.

وی ادامه داد: امیدوارم در سال جدید که همه از سختی‌های بیشتر آن سخن می‌گویند با تعامل بیشتر بتوانیم آن‌ها را پشت سر بگذاریم و امسال را سال رقابت‌پذیری با شهرهای دیگر کشور و دنیا قرار دهیم.

نوروزی با بیان اینکه فعالیت شهرداری اصفهان در لرستان می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌ها باشد، مطرح کرد: صبح روز 13 فروردین و پیش از حضور مردم خرم‌آباد، نیروهای اعزامی از اصفهان تا شب حدود 500 خانه را از گل و لای آزاد و سیلاب را تخلیه کردند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اراده مبتنی بر رفتار ایثارگونه اصفهانی‌ها بار دیگر به حمایت هم‌وطنان آمد و شهرداری اصفهان به عنوان نماینده همه استان در مناطق سیل زده لرستان حضور یافت و با تمام قوا راه گفت‌وگو حل مشکلات دیگر را باز کرد تا بار دیگر ایثار و جانبازی اصفهانی‌ها را به همگان نشان دهد.

وی افزود: 50 نفر از نیروهای امدادی و به همراه امکانات و تجهیزات از اصفهان برای تخلیه سیلاب‌ و مسیل‌ها در استان لرستان حضور دارند که درحال حاضر در خرم‌آباد حضور دارند و قرار است در شهرهای معمولان و پلدختر نیز حضور داشته باشند.

نوروزی در پایان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: فرهنگ استفاده از تولید داخلی را اشاعه خواهیم داد و همیشه سیاست ما تامین مایحتاج شهرداری از تولیدات داخلی است اما گاهی اوقات ناچاریم از تولیدات خارجی استفاده کنیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.