سرویس: غیر تولیدی 15:15 - یکشنبه 18 فروردین 1398

مدیرکل میراث فرهنگی استان‌ اصفهان:

۱۹۰ اثر تاریخی اصفهان بر اثر بارش‌های اخیر آسیب جزئی دیدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌ اصفهان از آسیب رسیدن ۱۹۰ اثر تاریخی اصفهان براثر بارش‌های اخیر خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه دو میلیون و 871 هزار و 921 مسافر در ایام نوروز به اصفهان سفر کردند، اظهار کرد: حضور مسافران در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش‌یافته است و شش میلیون و 956 هزار و 245 نفر از اماکن تاریخی استان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌ اصفهان گفت: میدان امام و پل‌های خواجو و سی‌وسه‌پل و در بناهای تاریخی که ورودی اخذ می‌شود و آمار دقیق ورود مسافر داریم، باغ فین کاشان، چهلستون و عمارت عالی‌قاپو بیشترین بازدید را داشته‌اند.

وی افزود: پس از تعطیلات نوروز وارد مرحله گردشگری خارجی می‌شویم؛ بناهای تاریخی در این زمان باید آمادگی لازم را داشته باشد تا سرویس‌ها و خدمات مناسبی را ارائه کنند که بتواند مورد رضایت گردشگران باشد.

اللهیاری بابیان اینکه تا نیمه خرداد پذیرای گردشگران خارجی هستیم که بعد از آن در ماه مبارک رمضان قرار می‌گیریم که شاهد کاهش گردشگر می‌شویم، تصریح کرد: پس از شروع تعطیلات تابستانی، افزایش ساعت‌های بازدید خواهیم داشت و زیرساخت‌های مناسب‌تری را ایجاد می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان ادامه داد: اصفهان ظرفیت خوبی در گردشگری تابستانه دارد، امیدواریم بتوانیم سهم بیشتری ار گردشگری تابستان در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان، بیان کرد: به بناهای تاریخی شاخص اصفهان به دلیل عایق‌بندی و ایمن بودن در بارش‌های اخیر هیچ خسارتی وارد نشد اما 22 هزار اثر تاریخی در استان اصفهان وجود دارد که برخی از این آثار مقاومت لازم را ندارد و حدود 190 اثر آسیب‌های جزئی داشته‌اند.

اللهیاری اضافه کرد: در صورت عدم توجه و رسیدگی به این آثار ممکن است در آینده با بارش باران آسیب جدی ببینند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به داغ‌های آب در چهلستون گفت: چهلستون از نظر بحث نم و رطوبت به‌طور کامل ایمن است؛ هیچ مشکلی در این اثر تاریخی وجود ندارد و تصویری که از داغ‌های آب در چهلستون در فضای مجازی منتشرشده مربوط به دهه‌های گذشته و به دلیل نم و رطوبت است.

وی افزود: چهلستون یکی از فاخرترین بناهای تاریخی اصفهان است و باید شکوه تاریخی خود را داشته باشد؛ حدود سه سال است فعالیت‌های مرمتی در این اماکن در حال انجام است و بیش از 50 درصد این بنای تاریخی مرمت‌شده است.

عکس خبر تزئینی است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.