اصفهان شرق

بهره بانکی مانع رونق تولید است

کدخبر: 181740
1398/01/16 در ساعت 17:57

به گزارش اصفهان شرق؛  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد بیانیه گام دوم اظهار داشت: رهبر انقلاب در ابتدای بیانیه انقلاب  40 ساله را بدون انحراف ناشی از عمل به احکام اسلامی و رضایت خداوند عنوان کرده‌اند که با ایستادگی و مقاومت، اکنون این انقلاب، اسلامی مانده است.

وی افزود: گام اول در واقع داشتن ایمانی راسخ و پایبندی به انقلاب، گام دوم عمل به دستورات اسلام و گام سوم توسعه اسلام و انقلاب در راستای داشتن تمدن اسلامی است، که این 3 گام به نوعی با سوره والعصر مطابقت دارد، زیرا این سوره  شناسنامه انسان‌های مؤمن است وخداوند به عصر وزمان قسم یادکرده که انسان در خسران است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه برای رسیدن به این گام‌ها باید بیانیه گام دوم انقلاب را مورد بررسی قرار داد، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب راه حل رسیدن به حکومت اسلامی را در 7 بند مطرح کرده‌اند که یکی از آنها پیشرفت علمی در همه عرصه‌هاست.

وی  در ادامه افزود: پیشرفت علمی کشور را از دیگران بی نیاز می‌کند که در کنار آن رونق اقتصادی و رونق تولید صرفا با حرف و سمینار حل نمی‌شود و باید دولتمردان و اقتصاددانان راه حل‌های علملیاتی ارائه دهند.

طباطبائی نژاد با اشاره به شعار سال، تاکید کرد: از جمله مواردی که باید کارشناسان و اقتصاددانان بررسی کنند، بهره‌های بانکی اقتصاد اسلامی است که تولید با ایمن میزان بهره رونق پیدا می‌کند یا خیر و یا با تنها سود گرفتن از بانک و بدون زحمت می‌توان این شعار را محقق کرد.

وی تصریح کرد: بنا بر تاکید رهبری، چرا مرتب مجوز برای بانک‌های خصوصی صادر می‌شود، درصورتی که بانک‌ها باید دولتی باشند و متاسفانه دولت تابع بانک‌ها بوده، نه بانک تابع دولت.

خطیب نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم بیشتر به جوانان تاکید داشته‌اند، گفت: باید  در ادارات و خیابان‌ها عمل به دستورات اسلامی در اولویت قرار گیرد اجرا شود و مردم خود راموظف به امر به معروف بدانند؛ استقلال، آزادی و عزت ملی را نباید از دست داد که به عبارتی باید مرزبندی‌ها رعایت شود و به معنای قطع ارتباط با دیگر کشور‌ها نیست.

وی افزود: همچنین برای این  امر باید در دستگاه‌های دولتی و در بین مسؤولان رشوه، دزدی، ربا و غیره رنگ ببازد و در بین مردم همدلی و پیش قدم شدن در کمک به یکدیگر نهادینه شود تا زمینه برای گام سوم انقلاب اسلامی و آماده‌سازی جهان برای ظهور ولی عصر(عج)خفراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) که می‌فرمایند «حوائج مردم به شما از نعمت‌های خدا است»، خاطر نشان کرد: مشکلات ایجاد شده ناشی از رفتار‌ها و تصمیمات ماست ومانند جاده سازی‌های بی ملاحظه است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: خدمات پاسداران منحصر به ایران نیست و زیرِ دستان هر افتاده‌ای را می‌گیرند و در همین سیل اخیر پیش قدم شدند و البته همه کمک‌های مردمی می‌تواند مشت محکمی به دشمنان اسلام و ایران باشد که در این شرایط رسیدن کمک‌های جهانی به سیل‌زدگان ایران را ممنوع شده است.

انتهای پیام/تسنیم