سرویس: غیر تولیدی 07:33 - یکشنبه 18 فروردین 1398

الهیاری:

داغ‌های آب در سقف چهلستون مربوط به ده‌ها سال پیش است

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: داغ‌های موجود در سقف چهلستون مربوط به امروز و دیروز نیست و متعلق به ده‌ها سال پیش است، بام چهلستون یکی از ایزوله‌ترین بام‌های آثار تاریخی در اصفهان به حساب می‌آید.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون الهیاری در خصوص آخرین وضعیت سقف چهلستون و تصاویر منتشر شده از داغ‌های آب سقف این بنا، اظهار کرد: داغ‌های آب موجود در سقف چهلستون مربوط به چندین دهه قبل است و اتفاق جدیدی پس از بارندگی‌ها در سقف این بنا رخ نداده است.

وی افزود: بام چهلستون از نظر ایزوله و ایمن بودن یکی از بام‌هایی است که به صورت ویژه مرمت شده است و وجود کارگاه‌های مرمت دائم در این بنا نیز به دلیل این است که همکاران ما تلاش می کنند تا برای داغ‌های سقف این عمارت چاره اندیشی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: داغ‌های سقف چهلستون پیش از انقلاب و حتی در تصاویر باقی مانده از آن سال‌ها نیز وجود داشته و مشخص است. تمام تلاش ما بر این است که این داغ‌ها مرمت شده و بهبود یابند.
الهیاری در خصوص آخرین وضعیت پایش آثار تاریخی در استان پس از بارندگی‌های صورت گرفته، تصریح کرد: خوشخبتانه بناهای شاخص تاریخی استان اصفهان هیچ مشکلی پیدا نکردند و همه بناها به ویژه عالی قاپو که حساسیت ویژه‌ای بر روی آن وجود داشت نیز بدون اشکال این بارندگی‌ها را پشت سر گذاشت.
وی ادامه داد: از مجموع 22 هزار اثر تاریخی در استان اصفهان تعداد 200 بنا از این بارندگی‌ها آسیب جزئی دیدند که همگی آنها هم به ستاد بحران استان و هم به سازمان میراث فرهنگی کل کشور گزارش شده اند.
 مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسئولان میراث فرهنگی استان اصفهان قبل و پس از بارندگی‌ها، بناها را به طور کامل پایش کردند و در زمینه آسیب های جزئی بنا نیز 10 تا 18 شهرستان استان درگیر بودند و گزارش‌های پایش خود را مدام ارائه می‌کردند.

انتهای پیام/ ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.