اصفهان شرق

خسارت 180 میلیارد تومانی سیل به شهرستان سمیرم

کدخبر: 181522
1398/01/09 در ساعت 10:23

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شیشه‌فروش در جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع بررسی خسارات بحران اخیر در رسیدگی به مشکلات به وجود آمده در فرمانداری سمیرم اظهار داشت: تمام امکانات دولتی و ادارات سمیرم تا اطلاع ثانوی باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه حوادث جدید ناشی از بارندگی هنوز قوت دارد مرخصی همه ادارات تا پایان تعطیلات لغو و همه دستگاه‌ها به صورت آماده باشند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: پل ارتباطی 15 روستا در پادنا تخریب شده است که اداره راه تلاش می‌کند راه ارتباطی این روستاها وصل شود.

وی با اشاره به خطرات بافت فرسوده گفت: ستاد اضطراری جهت اسکان خانواده‌ها تلاش کنند و تا اطلاع ثانوی و روشن شدن تکلیف خانه‌ها از بازگشت به منازل فرسوده و خودداری کنند، خسارت خانه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند پرداخت می‌شود.

مدیرکل بحران استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار منزل فرسوده در سمیرم نیاز به بازسازی و مرمت دارند و تاکنون 100 خانه تخلیه و در 6 مدرسه اسکان یافته‌اند، 100 واحد مسکونی نیز در وضعیت هشدار هستند و اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت باید در این زمینه صورت گیرد.

 تاکنون در امر امداد و نجات و خدمات هلال‌احمر در بحران سیل و بارندگی 350 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/