سرویس: غیر تولیدی 09:07 - جمعه 09 فروردین 1398

خبر‌ خوب معاون وزیر کشور برای مردم اصفهان

تالاب گاوخونی بعد از 15 سال احیا شد + تصاویر

معاون‌ عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور از رسیدن آب به تالاب گاوخونی در پی بارش‌های اخیر خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی جمالی‌نژاد اظهار داشت: امروز بازدیدی از نقاط آسیب‌دیده از سیل اخیر در شرق اصفهان از جمله روستاهای منطقه و‌ شهر‌های اژیه، هرند، ورزنه و تودشک داشتیم.

وی با اشاره به انجام ارزیابی خسارات در نقاط حادثه‌دیده از سیل اخیر گفت: در‌ ادامه این بازدید از شهر‌ ورزنه و تالاب گاوخونی بازدید کردیم که خوشبختانه پس از 15 سال آب رودخانه زاینده‌رود در پی بارش‌های اخیر به این تالاب رسیده است و گاوخونی بعد از سال‌ها مجددا احیا شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پایان ابراز امیدواری کرد، احیای محیط زیست در محدوده تالاب گاوخونی و اختصاص حق‌آبه این بخش همچنان ادامه داشته باشد.

 تالاب بین‌المللی گاوخونی به عنوان یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور در کنوانسیون رامسر ثبت جهانی شده و در سال‌های اخیر و تا امروز هیچ آبی در این تالاب وجود نداشت. این تالاب به وسعت 476 کیلومتر مربع در 167 کیلومتری جنوب شرق اصفهان و در کنار شهر ورزنه واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا هزار و 470 متر و بیشینه عمق آن 150 سانتی‌متر است.

در گذشته 50 گونه پرنده تالاب بین‌المللی گاوخونی اصفهان وجود داشته است اما در حال حاضر حتی یک گونه پرنده نیز در این تالاب زندگی نمی‌کند. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در حال حاضر شرایط خشکسالی در اصفهان به صورتی است که در صورت نرسیدن آب به تالاب بین‌المللی گاوخونی این تالاب به کانون گرد و غبار تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.