سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 00:15 - پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درجمع خبرنگاران:

نگران معیشت و سلامتی مردم شرق اصفهان هستیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:مشکلات و معضلات زاینده‌رود را به مرده‌رود تبدیل کرده و کشاورزی شرق اصفهان را مختل کرده است.

به گزارش اصفهان شرق: حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: سیاست ما در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی احیای مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری، تقویت زیرساخت های فرهنگی ، تحقیق و پژوهش در مسائل فرهنگی و حاکم کردن نظام ها در دستگاهها است و در حال اجرای این سیاست ها هستیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ دستگاه تبلیغاتی و ۸۰۰ کانون فرهنگی مردمی در کشور فعالیت می کنند اما این سؤال مطرح است که آیا می توانیم در مقابل رشد تکنولوژی و امکانات فضای مجازی بایستیم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاههایی مثل ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی بودجه دولتی دریافت می کنند و مورد حمایت هم قرار می گیرند اما ۸۰ درصد فعالیت های فرهنگی به عهده مردم است، بیان داشت: اشکال دیگر هم آنجاست که دستگاه های مردمی با سیاست هم افزایی کار نمی کنند.

 وی تاکید کرد: نظارت باید بر دستگاه های مربوط حاکم شود تا تداخل ها از بین برود.

 سالک ادامه داد: برای همه‌گیر شدن حجاب مناسب در کشور نیز باید همه رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما تبلیغات مناسبی در پیش گیرند.

 وی اظهارداشت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی به عنوان پشتوانه فکری حرکت عفاف و حجاب باید ضمن آسیب‌شناسی برای شناخت چالش‌هایی که سبب این نوع بی عفتی‌ها می شودو ضعف‌های تربیتی که موجب ترویج بی‌عفتی در جامعه می‌شوند را شناسایی و برطرف کنند.

 انتقال آب توسط تونل بهشت آباد خط قرمز نمایندگان اصفهان است

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مساله جنجالی آب اصفهان اشاره کرد و گفت:آب یک موضوع شهری، استانی و سیاسی نیست، بلکه آب زاینده‌رود یک موضوع ملی است و تمام کشور باید در راستای رسیدگی به وضعیت زاینده‌رود تلاش کنند.

 وی با تاکید بر اینکه زاینده‌رود با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه است، اضافه کرد: امروز این مشکلات و معضلات زاینده‌رود را به مرده‌رود تبدیل کرده و کشاورزی شرق اصفهان را مختل کرده است.

 سالک با اشاره به اینکه تونل گلاب دو مصوبه شورای عالی آب را دارد باید ادامه پیدا کند، گفت: بهشت‌آباد نیز مصوبه شورای عالی آب را دارد و این مصوبه نیز باید ادامه پیدا کند و خط قرمز نمایندگان استان اصفهان انتقال آب توسط تونل بهشت آباد است.

 وی در خصوص برخی اقدام ها و حرکات توسط نمایندگان چهارمحال در خصوص آب زاینده رود اظهارداشت: بیش از یک چهارم مردم چهارمحال و بختیاری در اصفهان زندگی می کنند و از همین آب و هوا استفاده می کنند بنابراین ما انتظار برخورد های منطقی از نمایندگان مردم این شهر داریم.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق وعده وزیر نیرو برای کشت پاییزه کشاورزان آب در رودخانه زاینده رود جاری می شود.

 وی گفت: ما نگران معیشت و سلامتی مردم شرق اصفهان هستیم و برای مسائل ذکر شده جلسات متعددی را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و وزیر بهداشت داشتیم و درخواست احیای بیمارستان ورزنه را ارائه کردیم .

 سالک یادآور شد: برای معیشت کشاورزان شرق اصفهان میزان پرداخت خسارت به کشاورزان از ۵۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

 مدیون خون شهدا شدیم

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره نام گذاری فرهنگی امسال تصریح کرد: در ۳۵سال گذشته در بحث فرهگی غفلت کردیم و مدیون خون شهدا شدیم ولی در این مدت اتفاقاتی به ما ضربه‌های بدی زده و به عنوان مثال پیشرفت تکنولوژی و وسایل ماهواره‌ای بر فکر و اعتقادات جوانان ما بسیار کار می‌کند.

 سالک خاطرنشان کرد: تنها مباحثی که توانسته در مدت اسلام را برای ما در ایران نگه دارد، جوانان مومن و روضه‌ها و جلسات معرفتی که مقام رهبری به خوبی به آن اشاره کردند، بوده است.

 در برابر سلطه گر باید ایستاد

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث دفن ریچارد فرای در کنار پل خواجوی اصفهان گفت: من از همان ابتدا درباره دفن وی در اصفهان تذکراتی داده بودم چرا که وقتی امریکایی ها برای ما تعیین تکلیف کنند ما قاطعانه در برابر سلطه گری آنها می ایستیم.

 وی با ابراز تاسف از اینکه کسانی در داخل و خارج کشور از دفن وی حمایت کردند و از جاسوسی وی چشم پوشیده و تنها به مقالات و کتاب‌های او اشاره دارند، افزود: در شبکه‌های اجتماعی نیز به بنده خیلی توهین شد ولی مهم نیست چون برای حرف‌هایم اسنادی دارم و در آینده این اسناد را منتشر می‌کنم.

 سالک یادآور شد: ریچارد فرای و استاد وی از سارقین میراث فرهنگی در کشور هستند و خودشان بارها اذعان کرده بودند که با کارهایی که می‌کردند مردم کشورهایی که در آن فعالیت داشتند را ناراحت کردند.

خودروها مقصر ۸۰ درصد آلودگی هوای اصفهان

 وی با اشاره به وجود آلاینده‌های زیست محیطی در اصفهان اظهار کرد: ۸۰ درصد آلایندگی هوای اصفهان مربوط به خودروها است که راه حل آن راه اندازی مترو می باشد.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل تزریق لاک پشتی بودجه های دولت به این طرح ملی ، مترو اصفهان با فراز و نشیب های زیادی رو برو شد ، تصریح کرد: امسال شهرداری اصفهان بودجه های خود را برای تکمیل آن به میدان آورده است.

 وی تاکید کرد: آلاینده‌ها سبب ایجاد مشکلات و بیماری‌های مختلفی در اصفهان شده است و مسئولان امر باید برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان تصمیم‌گیری کنند.

 سالک با بیان اینکه حوزه محیط زیست و وضعیت آلاینده‌ها باید در اصفهان ساماندهی شود، ادامه داد: شهر اصفهان آلوده است و کشاورزی محمود‌آباد به دلیل وجود آلاینده‌های جوی خشک شده است و این وضعیت باید ساماندهی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.