سرویس: غیر تولیدی 11:14 - پنجشنبه 08 فروردین 1398

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

فوت 24 نفر در جاده‌های استان اصفهان در ایام نوروز

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به فوت 24 نفر از هم‌وطنان در جاده‌های استان اصفهان ادامه داد: بیش از 50 درصد تصادفات از نوع واژگونی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ و به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: نیروی انتظامی از تاریخ 25 اسفند فعالیت قرارگاه نوروزی خود را آغاز کرده که توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی نیز در زمینه کاهش تصادفات فوتی و جرائم مهمه به دست بیاوریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: از زمان شروع طرح تا روز 6 فروردین امسال تصادفات فوتی 41 درصد کاهش و جرائم مهمه نیز 23 درصد کاهش داشته که امیدوارم این روند ادامه یابد.

وی با اشاره به فوت 24 نفر از هم‌وطنان در جاده‌های استان اصفهان ادامه داد: بیش از 50 درصد تصادفات از نوع واژگونی است که خواب‌آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه نقش اصلی در واژگونی‌های خودرو دارد و رانندگان باید این 2 فاکتور مهم را رعایت کنند.

این مقام ارشد انتظامی اذعان کرد: بیش از 50 درصد تصادفات فوتی در آزاده راه‌ها و بزرگ‌راه‌ها اتفاق می‌افتد که پلیس برای کاهش وقوع تصادفات اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های امنیت و سلامت کرده تا راننده بتواند استراحت کند و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازد.

معصوم‌بیگی اظهار داشت: در جرائم مهمه استان نیز موفق شده‌ایم با کاهش 23 درصدی مواجه شده‌ایم اما جرائم خرد مانند سرقت از داخل خودرو همچنان یکی از دغدغه‌های پلیس استان که مردم نیز می‌بایست توصیه‌های پلیس را رعایت کنند و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اشاره‌ای نیز به بارش‌های اخیر کرد و ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده کسانی که در اثر سیل جان خود را از دست دادند بیان داشت: در استان اصفهان با تدابیر ستاد بحران و فعالیت نیروی انتظامی خسارت جانی وجود نداشته است.

وی از تخلیه حاشیه رودخانه زاینده‌رود و پارک ناژوان توسط پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی در روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی توده‌ای دیگر وارد استان می‌شود که به عموم مردم و مسافران توصیه می‌شود تدابیر ستاد بحران و نیروی انتظامی را به‌کارگیری کنند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

معصوم‌بیگی در پایان مجدداً به رانندگان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس را رعایت کنند، هر 2 ساعت رانندگی یک ربع استراحت کنند، در آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌ها دقت بیشتری کنند، در زمان بارندگی میزان اصطکاک خودرو و جاده کاهش می‌یابد که باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در زمینه دیگر جرائم نیز فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب کنند و هر گونه موارد مشکوک را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.