سرویس: غیر تولیدی 12:30 - چهارشنبه 07 فروردین 1398

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان

شمخانی تاکید کرد: لزوم توجه به ورودی و خروجی سدها برای مقابله با مشکلات احتمالی

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تهدیداتی که هنگام وقوع سیلاب متوجه استان خوزستان است، گفت: ورودی و خروجی سدها موضوع بسیار مهمی است که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود یا دست روی دست گذاشت، چرا که می‌تواند فاجعه ایجاد کند .

به گزارش اصفهان شرق، دریابان علی شمخانی بامداد چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: رودخانه کارون در مقطع اهواز و مناطق پایین دست رودخانه، دو تهدید عمده برای استان به شمار می‌روند که می‌تواند چالش ایجاد کند .

وی افزود: اگر دبی کارون به اندازه‌ای بالا بیایید که فاضلاب جاری را در شهر ببینیم و همچنین بارش‌های شنبه و یکشنبه هم به آن اضافه شود، شکنندگی ایجاد می‌کند .

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: با توجه به این‌که سامانه بارشی فعلی ضعیف شده است و سامانه بعدی از شنبه به استان می‌رسد، لذا از چهارشنبه تا جمعه برای ما زمان طلایی محسوب می‌شود تا تمهیدات لازم را به‌کار بگیریم .

شمخانی عامل انسانی را یکی از عوامل مهم و دخیل در اتفاقات دانست و گفت: مردم باید قبل از این که سیلاب به آنها خسارت وارد کند، از رودخانه‌ها فاصله بگیرند و به سمتی بروند که آب کم‌ترین خسارت را به آنها وارد کند .

وی با اشاره به مزیت‌های استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها، اظهار کرد: رودخانه‌های متعدد،کانال‌ها و نهرهای متعدد، رودخانه‌های متصل به دریای آزاد، تالاب هور العظیم، سد و زمین‌های زه‌کشی از جمله این مزیت‌ها است. وجود این مزیت‌ها در خوزستان، قدرت مانور مدیران استانی را در مواقع بحران به شدت بالا می‌برد.
انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.