سرویس: غیر تولیدی 10:10 - چهارشنبه 07 فروردین 1398

اسموتی جادویی برای کاهش وزن

شاید بتوان از اسموتی موز به عنوان معجزه‌ای در کاهش وزن همراه با حفظ انرژی بدن و طراوت پوست نام برد.

به گزارش اصفهان شرق، اسموتی یک نوشیدنی مغذی و مناسب است که می تواند جایگزینی مناسب برای یک میان وعده باشد. مواد مغذی فراوانی که در موز وجود دارد آن را به اسموتی بسیار عالی برای کاهش وزن سالم تبدیل می‌کند. خوردن این میوه با ارتقای سطح انرژی بدن و کاهش میل به غذا همراه است و بهترین حالت ممکن را در اختیار بدن قرار می‌دهد. اجزا و عناصر تشکیل دهنده این میوه عبارتند از پتاسیم، منیزیم، فسفر، تریپتوفان و فیتالکسین که در ادامه به بررسی اجمالی آن‌ها می‌پردازیم.

پتاسیم
مشهورترین عنصر موجود در موز، پتاسیم است که در همکاری با سدیم می‌تواند به خوبی سطح مایع بدن را کنترل کند. این ویژگی می‌تواند به خوبی از احساس اضافه وزنی که به صورت پف کردگی خود را نشان می‌دهد، کم کند. از طرفی پتاسیم در عملکرد عضلانی دخالت دارد و می‌تواند به رفع و کاهش گرفتگی‌های عضلانی که در هنگام کار اتفاق می‌افتد و همچنین به عملکرد مناسب قلب کمک کند و در حفظ انرژی در حین ورزش کردن نیز نقش موثری را ایفا کند.

منیزیم 
این عنصر از آن جهت برای کاهش وزن مفید است که به تنظیم قند خون، کاهش حجم آب بدن و نیز رفع التهاب کمک می‌کند. به طور کلی بدن برای انجام تحریکات عصبی، انقباض عضلات و حفظ ریتم طبیعی قلب به کمک جابجایی و حرکت دادن کلسیم و پتاسیم از منیزیم استفاده می‌کند.

فسفر
سطوح پایین فسفر با بالا بودن شاخص توده بدنی BMI در ارتباط است و این مکمل می‌تواند BMI افراد چاق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به علاوه با توجه به نقش فسفر در هضم کربوهیدرات‌ها، داوطلبان کاهش وزن احساس گرسنگی کمتری تجربه خواهند کرد و می‌توانند دور کمر خود را کاهش دهند. بنابراین اضافه کردن یک موز به هر وعده غذایی می‌تواند انتخابی عاقلانه برای کاهش وزن باشد.

تریپتوفان
تریپتوفان مجموعه‌ای از سروتونین است؛ این ماده، عنصری شیمیایی در بدن است که سبب ایجاد حال خوب می‌شود، عنصرضدافسردگی طبیعی است و به تنظیم اشتها کمک می‌کند. درنتیجه، رسیدن سروتونین کافی به مغز نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه از مصرف تمایل به مصرف غذای بیشتر می‌کاهد.

فیتالکسین 
از دیگر عناصر موجود در موز فیتالکسین است که می‌تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی مفید واقع شود و بدن را در برابر بیماری‌های قابل انتقال از طریق خوراکی‌ها محافظت کند. به علاوه فیتالکسین دارای ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که سبب جلوگیری از پیری زودرس می‌شود و در حفظ زیبایی ظاهر پس از کاهش وزن بسیار مفید است. این عنصر همچنین در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی که در اثر رژیم غذایی نادرست به وجود می‌آید، بسیار مؤثر است.

بنابراین با توجه به تمامی این اجزا و عناصر می‌توان از اسموتی موز به عنوان ترکیبی نام برد که در کاهش چربی‌های دور کمر و سوختن سریع‌تر آن‌ها به همراه حفظ انرژی در طول روز و به وجود آوردن خلق و خوی شاد بسیار مؤثر واقع می‌شود.

برای اثرگذاری بهتر می‌توان این اسموتی را با ترکیب کردن یک موز با نصف لیوان ماست طبیعی بدون چربی و ساده به دست آورد؛ چرا که ماست نیز دارای خواصی است که بدون اثرگذاری منفی بر حجم عضلات می‌تواند به افزایش سوزاندن چربی بدن کمک کرده و بیش از ۸۱ درصد از چربی‌های انباشته اطراف شکم را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.