سرویس: اجتماعی 08:11 - چهارشنبه 07 فروردین 1398

رئیس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان مطرح کرد

پیش‌بینی ورود موج جدید بارشی در دهم فروردین/ جریان برق و راه ارتباطی روستاها برقرار می‌شود

رئیس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: سامانه بارشی در دو روز گذشته بارش‌هایی در مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز استان داشت، دیروز با بارش در شهرستان‌های نایین، خور و بیابانک و اردستان از استان خارج شد.

به گزارش اصفهان شرق، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: سامانه بارش‌زایی که چند روز اخیر در استان اصفهان استقرار یافته بود، در دو روز گذشته بارش‌هایی در مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز استان داشت، دیروز با بارش در شهرستان‌های نایین، خور و بیابانک و اردستان از استان خارج شد و هم‌اکنون آسمان تمام مناطق استان صاف است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بارش‌های عصر دیروز در منطقه کجان نایین باعث جاری شدن روان‌آب و وارد شدن خساراتی به چند منزل مسکونی شد؛ عصر دیروز آب در پشت سد کجان جمع شده بود که نگرانی شکافت سد کجان را تشدید می‌کرد اما با ورود نیروهای امداد و مدیریت بحران سرریز سد به دشت هدایت شد.

وی ادامه داد: در خور و بیابانک بارندگی به صورت رگبار در مهرجان اتفاق افتاد که آب گرفتگی ایجاد کرد اما خسارت جانی نداشت.

شیشه‌فروش یادآور شد: برق پنج روستا در منطقه پشت‌کوه فریدون‌شهر به دلیل انباشت برف قطع است و فردا برق این روستاها وصل خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان افزود: عصردیروز به دلیل طغیان رودخانه ماربر دو دهانه پل در منطقه پادنا علیا و دناکوه در منطقه کهنگان پل‌ها تخریب شدند و فردا اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین پل به وسیله سازه‌های پیش‌ساخته را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: روز گذشته پیوستن سیلاب از رودخانه شور به زاینده‌رود نیز اتفاق افتاد اما با هماهنگی‌های انجام شده به کانال‌ها و مادی‌ها هدایت و شدت سیلاب گرفته شد تا زمانی که به زاینده‌رود می‌پیوندد خسارتی ایجاد نکند.

شیشه‌فروش ادامه داد: بر همین اساس در شورای بحران مصوب شد حاشیه رودخانه برای جلوگیری از خسارت تخلیه شود و مسافران در پایین پل‌ها تجمع نکنند تا آنچه در فارس شاهد بودیم اینجا اتفاق افتاد نباشیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان بیان کرد: خودروهایی که در مسیر بودند به مکان دیگری منتقل شدند و چند هزار خودرو از ناژوان تخلیه شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مرخصی‌های تمامی دستگاه‌های مرتبط لغو شد و در دو شب گذشته تمام فرمانداران، شهرداران و مدیران و پرسنل امدادی در محل کار حاضر بودند.

وی در تشریح خسارات وارد شده ناشی از سیل در سطح استان اصفهان عنوان کرد: فردا شهرداری‌ها مسیل‌ها و دهانه رودها را لایروبی خواهند کرد و تیم‌های ارزیابی جهاد کشاورزی موظف هستند طی 2 روز خسارات بخش کشاورزی را برآورد کنند.

شیشه‌فروش اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خسارات بخش مسکونی و اداره داهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های برق خسارت‌های راه‌ها و شبکه برق را ارائه می‌کنند، سپس گزارش‌ها در ستاد بحران جمع‌بندی و برای وزارت کشور ارسال می‌شود تا تامین اعتبار انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در تشریح فعالیت گروه‌های امدادی گفت: ۲۰۰ پایگاه امداد شهری و جاده‌ای نیز به صورت ثابت و سیار در کنار نیروهای شهرداری‌ها فعالیت کردند.

شیشه‌فروش خاطر نشان کرد: هواشناسی پیش‌بینی کرده است که موج بارشی دیگری از 10 فروردین وارد شود اما شدت بارش‌ها به این میزان نخواهد بود اما متناسب با شرایط اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.