سرویس: اجتماعی 15:18 - سه شنبه 06 فروردین 1398

به دنبال موج بارش های سیل آسا در کشور؛

مدیریت بحران در شرق اصفهان به حالت آماده باش کامل درآمد/ آخرین جزئیات از سر ریز شدن سد جبل در کوهپایه

با توجه به ورود سامانه بارشی به شهرستان اصفهان، ستاد مدیریت بحران بخش های شش گانه منطقه شرق اصفهان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل است.

به گزارش اصفهان شرق، بر اساس اعلام هواشناسی شهرستان اصفهان، با ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید، احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد به همین دلیل از مردم انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه زاینده رود تا تالاب گاوخونی، بندهای خاکی و مسیرهای سیلابی خودداری کنند.

*شکستن سد جبل شانتاژ خبری بود/ ستاد بحران کوهپایه در آمادگی کامل/سد جبل سرریز شد

در این رابطه سید محمد قاضی عسگر به خبرنگار صاحب نیوز گفت: از دیروز تا کنون کلیه مرکز خدماتی و امدادرسانی در نقاط حادثه خیز بخش کوهپایه حاضر شده و مدیریت بحران این بخش در آمادگی کامل است.

بخشدار بخش کوهپایه با اشاره به اینکه سدخاکی جبل بر اثر بارش های روز گذشته سرریز شد، افزود: برخی به اشتباه در فضای مجازی از شکسته شدن سد خاکی جبل خبر داده بودند که صحیح نبود و فقط سیل دیروز، سد را سرریز کرد که در این رابطه هشدارهای لازم به مردم داده شد.

وی از حضور به موقع متخصصان آب منطقه ای در منطقه جبل خبر داد و تصریح کرد: دستورات لازم برای رفع برخی آسیب ها به سد خاکی از قبیل ترمیم روزنه های احتمالی بر بدنه سد، از سوی متخصصان آب منطقه ای اصفهان داده شد و شهرداری 15 سرویس خاک رُس و گونی برای این امر اختصاص داد.

قاضی عسگر تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی و ایمنی به منظور ایجاد هماهنگی های لازم برای فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل و یا هرگونه حادثه احتمالی به صورت آماده باش هستند و اقدامات موثری در این خصوص در بخش کوهپایه انجام گرفته است.

وی از بازگشایی مسیر مسدود شده جبل به طرف امامزاده خبر داد و گفت: عوامل اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان با تجهیزات کامل در منطقه حضور داشتند و هم اکنون مسیر مسدود شده بازگشایی شد و مشکلی گزارش نشده است.

بخشدار کوهپایه با اشاره به اینکه تا کنون خسارت بالایی بر اثر بارش های اخیر نداشته ایم، تصریح کرد: جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر قنوات در بخش حضور داشته تا خسارت های احتمالی به قنوات را بازنگری کند ولی خوشبختانه تا کنون خسارت جانی و مالی بالایی گزارش نشده است.

وی ضمن تشکر از مردم به پاس همکاری با دستگاه های خدمت رسان، خاطر نشان کرد: مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کافی داشته باشند و در حاشیه جاده در هنگام بارش های رگباری توقف نکنند و اطمینان کامل می دهم که همه اعضای ستاد بحران آماده خدمت رسانی به مردم در منطقه خواهند بود.

قاضی عسگر بیان کرد: هلال احمر، پلیس راه، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، شهرداری ها و دهداری و پرسنل بخشداری در منطقه حضور دارند.

* بارش ها در بخش بن رود به 20 میلی متر رسید

احمد صادقی با اشاره به اینکه بارش های اخیر در ورزنه خطرآفرین نبود، گفت: طی این چند روز بارندگی خوبی را شاهد بودیم و بارش ها به 20 میلی متر در بخش رسید.

بخشدار بن رود با بیان اینکه ستاد بحران بخش در آمادگی کامل است، افزود: دهیاری ها، شهرداری ها، هلال احمر، پلیس راه و بسیج و همچنین اعضای بخشداری در کنار مردم حضور دارند تا با مشاهده کم ترین مشکل به یاری مردم بشتابند و تا کنون هیچ خبری از خسارت های احتمالی در بخش بن رود گزارش نشده است.

وی از حضور مسافران نوروزی در بخش خبر داد و تصریح کرد: با توجه به هشدار های هواشناسی در شرایط جوی بارش، تردد مردم به مناطق محدوده تالاب گاوخونی کم تر است و خطری تا کنون مسافران را تهدید نکرده است ولی از مسافران خواهشمندیم در زمان بارش باران در مناطق کویری و حاشیه زاینده رود توقف نداشته باشند.

صادقی از حضور به موقع خبرنگار اصفهان شرق در منطقه و اطلاع رسانی و ارسال گزارش لحظه به لحظه از شرایط جوی منطقه به بخشداری و ارگان های خدمت رسان تشکر ویژه داشت.

*شرایط جوی جرقویه علیا آرام است

حسین صادقی با بیان اینکه بارش های اخیر در جرقویه علیا هیچ خسارتی دربرنداشت، افزود: هماهنگی لازم برای مقابله با بحران صورت گرفته و ولی بارش های اخیر جرقویه علیا، سیل آسا و خسارت آفرین نبود.

بخشدار جرقویه علیا از آمادگی کامل ستاد بحران منطقه خبر داد و گفت: نقاط حادثه خیز از قبیل خارا و اسفنداران رفع خطر شده است تا در صورت بروز بارش های رگباری مشکلات قبلی این منطقه را تهدید نکند و کلیه اعضای ستاد بحران در منطقه جرقویه علیا در آماده باش کامل هستند.

وی بیان کرد: دهیاری ها و شهرداری در کنار مردم حضور دارند و به محض گزارش مشکلی در محل حضور می یابند.

*آخرین جزئیات از سر ریز شدن سد جبل در کوهپایه

احمد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان شرق اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در منطقه جبل و بارش شدید باران، سد جبل حدود ساعت سه بامداد سرریز شد که بر اثر سیل جاده روستای تینجان جبل و امامزاده شاه ناصر و مزارع اطراف در قسمت انتهایی حدود یک کیلومتر تخریب شده و نیاز به بازسازی و مرمت دارد؛ راه‌های مواصلاتی این روستاها در حال حاضر قطع است.

رئیس شورای بخش کوهپایه با اشاره به خسارت های زیادی که به منطقه جبل رسیده است، تصریح کرد: سیل به مزارع کشاورزی و باغات و اشجار خسارات زیادی وارد کرد.

وی افزود: خسارت وارده به قنوات بالا دست بایستی توسط کارشناسان مربوطه برآورد شود، اما به نظر می‌رسد خسارت قابل توجه است.

لطفی در پایان عنوان کرد: متاسفانه بارندگی اخیر به تعدادی از منازل مسکونی قدیمی و زیر ساخت‌ها هم خساراتی وارد کرده که تا ساعاتی دیگر بعد از بازگشایی راه های روستاهای مسدود شده آمار دقیق تری می توان ارائه کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.