سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 02:10 - پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور

حیات دوباره تالاب گاو خونی با مدیریت صحیح در حوزه زاینده

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: مدیریت ناصحیح آب در سطح حوزه زاینده رود علت اصلی خشکی تالاب بین المللی گاو خونی می باشد که امید آن داریم با مدیریت صحیح حیاتی دوباره پیدا کند.

احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور طی بازدید از تالاب بین المللی گاو خونی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه اظهار داشت: تالاب گاو خونی از جمله تالاب های بسیار مهم کشور با وسعت 47 هزار هکتار میباشد که در روزگاری منشاء آبادانی و زیستگاه خوبی برای پرندگان بود و امروز علی رغم وجود حداقل آب در کف تالاب حضور فلامینگو ها را در این محیط طبیعی مشاهده می کنیم.

وی مدیریت ناصحیح در سطح حوزه زاینده رود را عامل اصلی خشکی تالاب خواند و افزود: عامل اصلی در سطح حوزه زاینده رود از ابتدا تا انتهای این حوزه مدیریت ناصحیح آب می باشد که متاسفانه به دلیل عدم برنامه ی درست در مصرف و تخصیص آب در بخش های مختلف که در سالهای گذشته صورت گرفته تالاب گاو خونی با این اهمیت خشک شده و امروز به جای اینکه منشاء خیر و برکت برای مردم منطقه می باشند به کانونی برای وجود ریگزارها و گرد و غبار شده است.

کیخا تشکیل شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه حوزه آبریز زاینده رود را عامل تحولی بزرگ در خصوص تالاب خواند و خاطر نشان کرد: با تشکیل شورای هماهنگی و جلساتی که در این دولت برگزار شد امیدواریم با اتکا به رویکرد های جدید در مدیریت منابع آب و تامین حقابه زیست محیطی تالاب شاهد تحول و رویداد بزرگ باشیم .

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت و تعامل و تلاش مسئولان استانی و اجرای موفق برنامه های جامع مشکل خشکی تالاب هر چه زود تر بر طرف شود و با اهمیت و مدیریت صحیح در این حوزه حیاتی دوباره تالاب بین المللی برگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.