سرویس: اخبار شهرستان 11:59 - دوشنبه 05 فروردین 1398

در سال رونق تولید؛

تولید کفش سنتی به دست بانوی حسن آبادی کلید خورد

اولین تغییر کاربری روی خورجین های محلی و تولید کفش و کیف توسط بانوی حسن آبادی در ابتدای سال 98 و با تاکید رهبری بر رونق تولید کلید زده شد.

به گزارش اصفهان شرق، فاطمه السادات فاطمی اولین بانوی حسن آبادی که روی خورجین های تولیدی داخلی جهت تنوع این محصول تغییر کاربری انجام داده است، در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق هدف از این کار را چنین عنوان کرد: از زمان های دور یکی از شغل های اصلی مردم حسن آباد، بافتن خورجین هایی در اندازه های مختلف از جنس نخ های پنبه ای بوده و با توجه به تغییر شرایط اقتصادی به مرور زمان تعدادی از این افراد این حرفه را کنار گذاشتند.

وی افزود: هنوز بعضی از افراد قدیمی به بافتن این محصول مشغولند و از آن زمان تا کنون این محصول با یک اندازه و شکل ظاهری تولید می شد.

فاطمی با بیان اینکه تغییر بر روی برخی کالاها می تواند بودن آنها در بازار را وسعت دهد، تاکید کرد: بنده به این فکر افتادم که برای تنوع دادن به این محصول سنتی و ایجاد اشتغال بیشتر و رونق اقتصاد و تولید دراین محصول، یک تغییر کاربری ایجاد کنم که به لطف خدا این کار انجام شد و مشغول تولید کفش و کیف از جنس همان خورجین ها شدم.

وی در ادامه با اشاره به مزیت این نوع کفش و کیف افزود: این محصولات چون از جنس پنبه است، از نظر قیمتی نسبت به نوع چرمی طبیعی یا مصنوعی آن ارزانتر تمام می شود و همچنین حساسیت کمتری نسبت به پوست بدن ایجاد می کند.

فاطمی از همشهریان خواست جهت حفظ این تولید محلی و سنتی ابا و اجداد خودمان و همچنین عمل به شعار سال 98 سال رونق تولید همه با هم به تولیدات محلی توجه بیشتری داشته باشیم و جوانان و نوجوانان را نسبت به این مباحث آشناتر کنیم.

انتهای پیام/ احمد صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.