سرویس: اخبار شهرستان 23:33 - چهارشنبه 15 اسفند 1397

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان:

کمبود آب شرب و خسارت به کشاورزان، بهای سنگین بازگشایی زاینده رود در تعطیلات نوروز است/ پرداخت خسارت نکشت کشاورزی تا پایان اسفندماه 97

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزی گفت: شورای هماهنگی زاینده رود باید توجه کند که بهای شادی بازگشایی آب در تعطیلات نوروز، به کمبود آب شرب و خسارت به کشت کشاورزان حوضه زاینده رود تمام نشود.

حسن محسنی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به پرداخت خسارت نکشت به کشاورزان در روزهای پایانی سال 97 اظهار کرد: با توجه به جلسات گرفته شده در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان شهرستان اصفهان در حوضه زاینده رود، مقرر شد تا این مساله پس از تایید استانداری توسط جهاد کشاورزی در روزهای آتی بررسی و پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش صنف کشاورزی، دریافت خسارت با حداقل مشکلات در نحوه پرداخت است، افزود: کشاورز تا یک هکتار زمین میزان 800 هزار تومان دریافت خسارت دارد و بالاتر از یک هکتار تا ده هکتار به میزان هکتاری 300 هزار تومان اضافه دریافت می کند.

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: برخی از کشاورزان در مرحله پرداخت خسارت در سال گذشته نسبت به نحوه و شیوه پرداخت ها معترض بودند ولی تا حدودی دراین مرحله مشکل پرداخت حل و فصل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: این نکته را متذکر می شوم که تا زمانی که جهاد دفترچه کشاورزی را بر اساس میزان زمین زراعی بازنگری نکند برخی مشکلات در زمینه پرداخت وجود دارد.

محسنی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه با بازگشایی آب زاینده رود، شادی به جمع مردم شهر اصفهان می آید، تصریح کرد: احیای دائمی و جاری شدن آب زاینده رود حق مردم اصفهان است و قطعا صنف کشاورزی همپای مردم و کشاورزان خواهد بود ولی باید به این نکته توجه کرد که بهای این شادی به کمبود آب شرب و خسارت به کشت کشاورزان حوضه زاینده رود تمام نشود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی های پیاپی و تشنگی زمین، بارندگی ها تا این لحظه، جوابگوی سال آبی خوبی نیست و باید وزارت نیرو و آب منطقه ای به این نکته توجه کافی نشان داده و تصمیم صحیحی در خصوص بازگشایی اب در ایام نوروز بگیرد تا مشکل برای کشاورزی که امید به برداشت حداقل محصول در سال 98 دارد، به وجود نیاید.

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان در خصوص دستور رئیس‌جمهور محترم برای بازگشایی زاینده‌رود گفت: این دستور اصفهانی‌ها را خوشحال کرد ولی شورای هماهنگی زاینده رود توجه داشته باشد که رئیس جمهور در این دستور، توجه به کشاورزی و شرب را به عنوان دو شرط اصلی مطرح کرده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “کمبود آب شرب و خسارت به کشاورزان، بهای سنگین بازگشایی زاینده رود در تعطیلات نوروز است/ پرداخت خسارت نکشت کشاورزی تا پایان اسفندماه 97”

  1. مهران گفت:

    اصلاً بحث عید و شادی و … نیست. مطابق قانون احیای تالاب ها و آیین نامه اجرایی آن که اخیراً به تصویب رسید، محیط زیست در اولویت دوم پس از شرب قرار دارد.
    به همین دلیل، قانوناً باید سهم پایداری آب و محیط زیست رودخانه در نظر گرفته شده باشد و اساساً قطع کامل اخیر آن در مغایرت کامل با قانون فوق بوده و مسؤولان آن باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.